اینجا هستید : وکیل عبدالمحمد > مقالات > مهاجرت > نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا
شرایط و نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

فهرست مطالب

ویزای دانش آموزی کانادا

همانطور که از نامش پیداست این ویزا برای افراد سنین مدرسه است که قصد ادامه تحصیلات در کانادا دارند. برای اخذ این ویزا لازم است که والدین دانش آموز ابتدا درباره شرایط اخذ ویزا، مدارک و هزینه مورد نیاز تحقیق نمایند. بدون شک تحصیل دانش آموزان در کشور کانادا در ساختن آینده درخشان فرزندانتان تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین از آنجا که کانادا کشوری مهاجرپذیر است و امکانات زیادی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد پس طبیعی است که مقصد مهاجران زیادی از سراسر دنیا باشد.

 

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

به طور کلی باید گفت افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا بوده اما هنوز به سن قانونی نرسیده اند می تواند از طریق دریافت ویزای دانش آموزی کانادا اقدام نمایند.

برای کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی با استفاده از ویزای دانش آموزی کانادا امکان تحصیل در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد. البته لازم به ذکر است که سن قانونی در استان های مختلف کانادا متفاوت است. برای مثال در استان های آلبرتا، ساساکاچوان، کبک و انتاریو سن قانونی 18 و در استان های مانند نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و بریتیش کلمبیا 19 می باشد.

برخی بر این باورند که برای تحصیل در کانادا دریافت ویزای دانش آموزی کانادا کفایت می کند در صورتی که باید مجوز تحصیل را هم دریافت کرده تا اجازه تحصیل در کانادا به عنوان دانش آموز را داشته باشید.

مجوز تحصیل درواقع اجازه نامه ای برای تحصیل مهاجران در تمامی موسسات معتبر بین المللی در کانادا است.

 

 

نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

 

نکات مهم در رابطه با ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا در صورت عدم وجود مشکل در مدارک موجود طی مدت زمان 3 ماه صادر می شود. مدت زمان مجاز برای استفاده از این ویزا به مقطع و زمان تحصیل بستگی دارد.

مسئله حائز اهمیت در ویزای دانش آموزی در کانادا این است که با استفاده از این ویزا برای ورود و خروج از این کشور محدودیتی وجود ندارد.

اعتبار ویزای دانش آموزی تا پایان مقطع تحصیلی بوده و پس از انقضای آن باید با توجه به شرایط و سن افراد نسبت به دریافت انواع دیگر ویزا اقدام نمود.

 

مقاطع تحصیلی دانش آموزان در کانادا

سیستم آموزشی کانادا نیز مانند ایران تا رسیدن به کالج یا دانشگاه 12 پایه تحصیلی دارد. دانش آموزان از سن 5 تا 10 سالگی در مقطع ابتدایی، از 10 تا 14 سالگی در مقطع راهنمایی یا میانی و در نهایت نیز از 14 تا 18 سالگی در مقطع پایانی به تحصیل می پردازند.

 

نحوه دریافت ویزای همراه دانش آموزی کانادا

طبیعی است که ابتدایی ترین نگرانی والدین به هنگام مهاجرت این است که نمی توانند فرزند خود را به تنهایی به کشوری دیگر بفرستند؛ به همین منظور نیز ویزای همراه برای این افراد تعبیه شده است تا امکان زندگی تا پایان مدت زمان تحصیل دانش آموز فراهم گردد. مدت زمان اعتبار ویزای همراه بسته به شرایط سنی و تحصیلی فرزند بین 6 ماه تا 5 سال خواهد بود.در این پروسه شما نیاز دارید تا با شخصی مثل یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

علاوه بر دریافت ویزای همراه و مهاجرت یکی از والدین به همراه دانش آموز، والدین برای آنکه از شرایط زندگی و تنهایی فرزند خود اطمینان حاصل فرمایند می توانند یک خانواده مورد اعتماد در کانادا پیدا کرده و فرزند خود را به ایشان بسپارند. به چنین زندگی که یک دانش آموز خارجی با یک خانواده بومی کانادایی زندگی می کند هوم استی یا HomeStay گویند. خانواده های بومی برای این امر باید مجوز رسمی دریافت کرده و 3 وعده غذایی به همراه یک اتاق مستقل را در اختیار فرزند شما قرار دهند. علاوه بر موارد ذکر شده، تامین نیاز های عاطفی و تحصیلی فرزند شما نیز بر عهده خانواده بومی کانادایی خواهد بود.

لازم به ذکر است که روش دوم بیشتر برای افرادی مناسب است که تمکن مالی برای ویزای همراه دانش آموزی ندارند و در عین حال می خواهند که خیالشان از بابت شرایط فرزند خود راحت باشد.

 

شرایط ویزای دانش آموزی کانادا

از آنجا که ویزای دانش آموزی کانادا بلند مدت است؛ بنابراین اداره مهاجرت کانادا اغلب سخت‌گیری زیادی در رابطه با شرایط ویزای دانش آموزی کانادا دارد. به همین منظور نیز بهتر است پیش از انجام هرگونه اقدامی شرایط لازم را فراهم آورید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا عبارت اند از:

  • سن فرزند بیشتر از 4 سال باشد.
  • اخذ پذیرش از مدرسه ای که از اداره مهاجرت کانادا مهر تایید دارد.
  • ارائه مدارک بانکی برای اثبات تمکن مالی کافی.
  • ارائه سوابق تحصیلی و ریز نمرات فرزندان در حال تحصیل و همچنین ارائه معرفی نامه از مدیر مدرسه.
  • معرفی فردی در کانادا به عنوان قیم یا سرپرست فرزند خود که باید از شهروندان کانادا یا افرادی باشد که اقامت دائم دارند.

 

شرایط و نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

 

همه چیز در مورد ویزای گاردین کانادا

یکی از انواع ویزای همراه دانش آموزی کانادا ویزای گاردین (Guardin Visa) است که درواقع همان ویزای توریستی بوده که با استفاده از آن والدین می توانند به همراه فرزند خود در کشور کانادا سکونت داشته باشند. برای صدور ویزای گاردین باید همزمان با ویزای دانش آموزی نسبت به دریافت آن اقدام نمود. لازم به ذکر است که این ویزا معمولا برای یکی از والدین صادر می شود البته این تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از والدین ویزای کار یا تحصیلی کانادا را نداشته باشند.

یکی از مهمترین شرایط ویزای گاردین کانادا این است که فرد دریافت کننده این ویزا باید تمامی هزینه های دانش آموز در کانادا را بپردازد و بدین ترتیب طبیعی است که موجودی حساب مالی این شخص کنترل شود.

در حالت کلی فرد همراه اجازه کار ندارد و تنها در صورتی این اجازه صادر می شود که پیشنهاد کاری از شرکت دریافت کند و کارفرما شخصا تمامی مجوزهای لازم را دریافت نماید.

 

برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا چه مدارکی نیاز است؟

  • نامه پذیرش تحصیلی در مدارس معتبر کانادا (Admission letter)
  • تکمیل و ارائه فرم های لازم از جمله فرم ویزای تحصیلی، فرم اقامت موقت و فرم اطلاعات خانوادگی.
  • نامه بانکی مربوط به 4 ماه اخیر جهت اثبات تمکن مالی کافی.
  • اسکن از صفحه اول پاسپورت دانش آموز و صفحاتی که مهر ویزا دارند.
  • اصل و ترجمه شناسنامه دانش آموز.
  • فیش واریزی هزینه های پرداختی جهت بررسی مدارک و صدور ویزا.
  • 2 قطعه عکس با ابعاد 3.5*4.5 سانتی متر.
  • استادی پلن کانادا.
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات دانش اموز در 2 سال اخیر تحصیل و همچنین نامه از مدیر مدرسه.
  • نامه مربوط به بیمه و سابقه کاری.
  • فرم درخواست صدور مجوز تحصیل برای دریافت ویزا.
دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =