نمونه دادخواست توقیف حقوق برای مهریه

آنچه خواهید خواند :
نمونه دادخواست توقیف حقوق برای مهریه

موارد استفاده از دادخواست «توقیف حقوق برای مهریه»

* زمانی که زوجه برای وصول مهریه خود به اجرای احکام دادگاه مراجعه کرده و محکوم علیه (زوج) از پرداخت مهریه امتناع کند.* زمانی که زوج دارای اموال و دارایی قابل توقیف نباشد و تنها منبع درآمد وی حقوق و مزایا باشد.* زمانی که زوج به صورت عمدی و از روی سوءنیت از پرداخت مهریه خودداری کند.* زمانی که زوجه از طریق سایر روش های قانونی مانند توقیف اموال و دارایی زوج نتواند مهریه خود را وصول کند.* زمانی که زوج به قصد فرار از دین، حقوق و مزایای خود را به اشخاص ثالث انتقال دهد.

نمونه اول دادخواست توقیف حقوق برای مهریه

خواهان: [نام و نام خانوادگی زوجه]خوانده: [نام و نام خانوادگی زوج]وکیل: رضا عبدالمحمدموضوع: دادخواست توقیف حقوق برای مهریهشرح ماجرا:به موجب دادنامه شماره [شماره دادنامه] صادره از شعبه [شماره شعبه] دادگاه خانواده [نام شهر]، خوانده محکوم به پرداخت مبلغ [مبلغ مهریه] ریال به عنوان مهریه به خواهان گردیده است. علی رغم صدور اجراییه و پیگیری های مکرر، خوانده از پرداخت مهریه امتناع نموده و هیچ گونه اموال و دارایی قابل توقیفی نیز ندارد. تنها منبع درآمد خوانده حقوق و مزایای ایشان در [نام محل کار] می باشد.دلایل و مستندات:* دادنامه شماره [شماره دادنامه] صادره از شعبه [شماره شعبه] دادگاه خانواده [نام شهر]* اجراییه صادره از شعبه اجرای احکام مدنی [نام شهر]* گواهی عدم پرداخت مهریه صادره از شعبه اجرای احکام مدنی [نام شهر]درخواست:لذا با عنایت به مراتب فوق، صدور حکم بر توقیف حقوق و مزایای خوانده تا میزان مهریه محکوم به مورد استدعا می باشد.

نمونه دوم دادخواست توقیف حقوق برای مهریه

خواهان: [نام و نام خانوادگی زوجه]خوانده: [نام و نام خانوادگی زوج]وکیل: رضا عبدالمحمدموضوع: دادخواست توقیف حقوق برای مهریهشرح ماجرا:به موجب سند نکاحیه شماره [شماره سند نکاحیه] مورخ [تاریخ عقد]، خوانده به پرداخت مبلغ [مبلغ مهریه] ریال به عنوان مهریه به خواهان متعهد گردیده است. متأسفانه خوانده پس از عقد ازدواج از پرداخت مهریه خودداری نموده و علی رغم پیگیری های مکرر، از انجام تعهد خود شانه خالی کرده است. خوانده دارای هیچ گونه اموال و دارایی قابل توقیفی نمی باشد و تنها منبع درآمد وی حقوق و مزایای ایشان در [نام محل کار] می باشد.دلایل و مستندات:* سند نکاحیه شماره [شماره سند نکاحیه] مورخ [تاریخ عقد]* گواهی عدم پرداخت مهریه صادره از دفترخانه ازدواج [نام دفترخانه]* استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک [نام شهر] مبنی بر عدم وجود اموال و دارایی قابل توقیف متعلق به خواندهدرخواست:لذا با عنایت به مراتب فوق، صدور حکم بر توقیف حقوق و مزایای خوانده تا میزان مهریه محکوم به مورد استدعا می باشد.

۷ نکته حقوقی دادخواست توقیف حقوق برای مهریه

1. توقیف حقوق برای مهریه، یکی از روش های وصول مهریه است که در صورت عدم پرداخت مهریه توسط زوج و نبود اموال و دارایی قابل توقیف، قابل اعمال می باشد.2. توقیف حقوق برای مهریه باید بر اساس حکم دادگاه باشد و صرفاً تا میزان مهریه محکوم به امکان پذیر است.3. توقیف حقوق برای مهریه، از طریق تقدیم دادخواست به دادگاه خانواده محل سکونت زوجه انجام می شود.4. در دادخواست توقیف حقوق برای مهریه، باید مدارک و مستنداتی از قبیل دادنامه محکومیت زوج به پرداخت مهریه، اجراییه صادره و گواهی عدم پرداخت مهریه ارائه گردد.5. دادگاه پس از بررسی مدارک و مستندات ارائه شده، در صورت احراز شرایط، حکم بر توقیف حقوق و مزایای زوج صادر می کند.6. حکم توقیف حقوق برای مهریه، به اداره محل کار زوج ابلاغ می شود و اداره مربوطه موظف است حقوق و مزایای زوج را تا میزان مهریه محکوم به توقیف کند.7. توقیف حقوق برای مهریه، در صورت عدم پرداخت مهریه توسط زوج، تا زمان پرداخت کامل مهریه ادامه خواهد داشت.

آیا این مطالب به شما کمک کرد؟

میانگین امتیاز این مقاله 0 / 5. تعداد کسانی که امتیاز داده اند : 0

اولین امتیاز دهنده این مقاله باشید.

مشاوره های حقوقی و تخصصی دکتر عبدالمحمد

برای رزرو نوبت و مشاوره میتوانید از طریق دکمه زیر با دکتر عبدالمحمد تماس بگیرید.

روی دکمه کلیک کنید.