مهاجرت به امریکا

مهاجرت به آمریکا

فهرست مطالب

از دیرباز تا به امروز آمریکا اولین مقصد برای مهاجرت ایرانیان بوده زیرا آمریکا را با نام سرزمین فرصت ها می شناسند. دلیل آن هم این است که از لحاظ اقتصادی و استانداردهای آموزشی در بالاترین سطح ممکن در جهان قرار دارد. طی سال های اخیر مهاجرت به آمریکا دشوار تر از گذشته شده و قبل از اقدام به مهاجرت بهتر است که روش مناسبی برای آن انتخاب کنید.

مشورت با وکلای با تجربه در امر مهاجرت میتواند از هدر دادن زمان و هزینه شما جلوگیری کند وکیل مهاجرت همچنین پرونده ی شما را از ریسک ریجکت شدن حفظ میکند و شانس پرونده را چند برابر خواهد کرد.

 

شرایط مهاجرت به امریکا

روش های مهاجرت به آمریکا

آمریکا در واقع یک جمهوری فدرال است و هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. برای اخذ ویزا و گرین کارت آمریکا راه های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  •     تحصیلی
  •     کاری
  •     لاتاری
  •     سرمایه گذاری
  •     ازدواج
  •     تولد
  •     پناهندگی
  •     و …

همانطور که گفتیم راه های زیادی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد اما روش اقدام هر کدام متفاوت است و بهتر است قبل از شروع، بهترین روش مهاجرت به آمریکا را انتخاب کنید.

مشورت با وکیل مهاجرت در این مسیر پر چالش باعث سرعت در روند اخذ ویزا خواهد شد.

 

بهترین روش مهاجرت به آمریکا

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت تحصیلی به آمریکا است.

زیرا ابتدا می توانید با اخذ ویزای تحصیلی به این کشور رفته و سپس تحت شرایط خاصی آن را به ویزای مهاجرتی تبدیل کرده و در نهایت اقامت دائم آمریکا را داشته باشید.

از مزایای تحصیل در آمریکا این است که می توانید بعد از شروع تحصیل، به صورت نیمه وقت مشغول به کارهای دانشجویی شوید و تا یکسال پس از فارغ التحصیلی در خاک این کشور بمانید و کار تخصصی خود را شروع کنید. در این صورت ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل خواهد شد.

سپس در صورتی که 5 سال ویزای کار داشته باشید می توانید درخواست اقامت دائم و همچنین گرین کارت آمریکا را داشته باشید.

این شیوه مهاجرتی برای همه افراد قابل استفاده می باشد و داشتن اقوام یا … مزیتی برای آنان به حساب نخواهد آمد.

در زمان ریاست جمهوری ترامپ که قوانین مهاجرتی برای ایرانیان سختگیرانه اجرا می‌شد، با استفاده از ویزای تحصیلی امکان مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان فراهم بود و بیشترین شانس را به مهاجران میداد.

موسسه حقوقی،مهاجرتی وکیل رضا عبدالمحمد معتبر ترین موسسه مهاجرتی در تهران.

آسان ترین شیوه مهاجرت به آمریکا

همانطور که پیش تر گفتیم در حال حاضر ساده ترین روش مهاجرت به آمریکا، مهاجرت تحصیلی به آمریکا است. برای تحصیل در آمریکا شرایط سنی خاصی وجود ندارد و برای افراد از8 سالگی تا سنین بالاتر امکان تحصیل فراهم خواهد بود.

برای دریافت پذیرش تحصیلی از آمریکا می توانید به روش های زیر اقدام کنید:

  1.   مهاجرت تحصیلی دانش آموزان
  2.   مهاجرت تحصیلی به کالج های امریکا
  3.   مهاجرت تحصیلی دانشجویان

برای آشنایی با ثبت شرکت در دبی و مراحل مهاجرت به این کشور ،کلیک کنید!

 

مهاجرت به آمریکا

مزیت های زندگی در آمریکا

زندگی در کشوری که سرزمین فرصت ها محسوب می شود مزیت های زیادی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و … دارد که در اینجا به بررسی برخی از آنان می پردازیم:

1.   تعدد فرصت های شغلی

فاکتور مهم برای سنجش شرایط مساعد یک کشور در واقع میزان فرصت های شغلی و شرایط کار در آن کشور می باشد.

از آنجا که اقتصاد آمریکا بر پایه صنایع مختلف و تکنولوژی های بدیع می چرخد و همچنین در زمینه درآمد ملی و تولید ناخالص داخلی رتبه اول در دنیا را دارد پس فرصت های شغلی زیادی نیز در این کشور موجود است. به همین دلیل هم فضای کسب و کاری و کارآفرینی در آمریکا محیا می باشد.

2.   سیستم آموزشی قوی

به جرئت می توان گفت که آمریکا قوی ترین سیستم آموزشی را در دنیا دارد و بهترین مدارس و دانشگاه های دنیا در آمریکا است.

کشور آمریکا همواره بودجه هنگفتی را در زمینه پژوهش های علمی در حوزه های مختلف فناوری و مهندسی هزینه کرده پس پیشرفت چشمگیر آن نیز طبیعی است. همانطور که می دانید رهبر زمینه های مختلف علمی، پزشکی، مهندسی، هوافضا و … آمریکا محسوب می شود همین امر یکی از بزرگترین مزایای زندگی در آمریکا به شمار می آید.

3.   تنوع فرهنگی

کشور آمریکا بدلیل مهاجرپذیری بالایی که دارد نسبت به کشور هایی مانند چین، از تنوع فرهنگی نسبتاً زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه میلیون ها نفر با نژاد و فرهنگ مختلف در این کشور زندگی می کنند پس در صورت مهاجرت به این کشور با قومیت ها، نژادها و زبان های مختلفی آشنا خواهید شد.

4.   نظام سیاسی

یکی از با ثبات ترین کشور ها در حوزه سیاسی آمریکا است که اجازه دخالت نمی دهد سایر کشور ها در سیاست های داخلی و خارجی این کشور دخالت کنند.

مسئله حائز اهمیت این است که تروریسم در این کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد که نشان دهنده امنیت بالای آمریکا است.

5.   بوروکسی پایین

در زمینه بوروکسی، آمریکا بسیار سازماندهی شده است.

این کشور در بخش های اداره بیمه، اداره پلیس، دانشگاه ها، املاک و … دارای بروکراتیک بالا است و سعی دارد تا بروکراسی اداری را در پایین ترین سطح نگه دارد که این خود یکی از مزایای زندگی در آمریکا است.

6.   اقتصاد قوی

کشور های آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند قدرتمند ترین اقتصاد های دنیا را دارند و آمریکا به عنوان کشور ابر قدرت دنیا از نظر اقتصادی به حساب می آید.

زیرا تولید ناخالص داخلی این کشور در سطح بالایی قرار دارد و همین موضوع سبب می شود که سرمایه گذاران به قصد راه اندازی بیزنس های متنوع به فکر مهاجرت به این کشور باشند.

7.   طبیعت بکر و زیبا

شرایط آب و هوایی مطلوب یکی از معیار های اصلی افراد جهت انتخاب یک کشور برای مهاجرت است. کشور آمریکا دارای شرایط آب و هوایی گرم و آفتابی است و طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. از خوش آب و هوا ترین شهر های آمریکا می توان آتلانتا، ستاکتون کالیفرنیا، گرینویل کارولینای جنوبی و … را نام برد.

 

شرایط کار کردن در آمریکا

موقعیت های شغلی زیادی در آمریکا وجود دارد و مانند هر کشور توسعه یافته‌ی دیگری، شرایط استخدام با داشتن رزومه و تجربه کاری خوب مساعد است و مهاجران متخصصی که بر زبان تسلط خوبی دارند،موقعیت های استخدامی مناسبی در انتظارشان خواهد بود.

 

 کلام آخر

آمریکا به دلیل اقتصاد قوی و امکانات بی نظیری که دارد مقصد اصلی مهاجران ایرانی است. برای اخذ ویزای آمریکا بهترین و ساده ترین روش، مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد.باید در نظر بگیریم که مسیر مهاجرت مسیری بسیار پرچالش است که تنها استفاده از تخصص و تجربه ی یک وکیل مجرب میتواند شرایط را هموار کند.ما از تجربه و تخصص خود برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده میکنیم. برای مشاوره رد خصوص مهاجرت تحصیلی دانش آموزان به آمریکا میتوانید با شماره 09121574297 تمسا بگیرید

 

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

4 پاسخ
  1. فاطمه کریمی گفت:

    اگر ممکنه بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و شرایط سنیش توضیح بدید با تشکر.

    1. ادمین گفت:

      کاربر عزیز
      تحصیل در آمریکا شامل تحصیل در دوره دبستان (6-12 سالگی) و دوره متوسطه (12-18 سالگی) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت تحصیلی لطفا با مجموعه ما در تماس باشید.

  2. همتا گفت:

    پروسه گرفتن ویزا برای مهاجرت به امریکا چه مدت طول میکشه؟

  3. زهرا سادات گفت:

    سلام من داداشم مدتی هست که رفته امریکا اما هنوز پناهندگی نگرفته. چقدر طول می کشه که شهروند اونجا بشه؟ بعد ازینکه شهروند اونجا شد من از چه راهی میتونم برم پیشش؟ من17 سالمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =