وکیل بورس و اوراق بهادار

تمام ویژگی های وکیل بورس و اوراق بهادار!

فهرست مطالب

یکی از روش های سرمایه گذاری که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته، سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار می باشد. مزیت بزرگ بازار بورس نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری این است که سود بیشتری نسبت به آنها دارد. ناگفته نماند که سرمایه گذاری و معامله در این بازار ریسک بالایی دارد و ممکن است با کمی بی احتیاطی سرمایه خود را از دست بدهید. برای جلوگیری از اینگونه ضررها، بهتر است اطلاعات کاملی درمورد بازار بورس کسب کرده و یا از بهترین وکیل در سهروردی مشاوره دریافت کنید.

 

ویژگی های وکیل بورس و اوراق بهادار

بورس و اوراق بهادار

بورس درواقع بازار دیجیتال و قانونی است که در آن انواع مختلفی از اوراق بهادار بصورت قانونی و مطابق قوانین خاصی معامله (خرید و فروش) می شوند.

اوراق بهادار نیز شامل سهام، اوراق خزانه، انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری،حق تقدم سهام و همچنین انواع گواهی سپرده کالایی می باشد.

وکیل بورس و وظایف آن

وکیل بورس، وکیلی است که با قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار آشنا باشد و در جنبه های حقوقی آن ضمن داشتن تخصص لازم، مراحل و راه حل های قانونی آن را هم بصورت واضح و کامل توضیح دهد. از انجا که در بازار بورس افراد مختلفی اعم از دلال، بازار ساز و … در حیطه عقد قرارداد با یکدیگر همکاری می کنند پس بهتر است برای تنظیم قرارداد و باقی مراحل از وکیل بورس خبره کمک بگیرید.

برای آشنایی با قوانین بازار های بورسی و بهترین وکیل بورس و اوراق بهادار کلیک کنید.

انواع بازار بورس در ایران

عامه مردم با شنیدن کلمه بورس تنها تصور اوراق بهادار را دارند در صورتیکه بورس در ایران شامل 4 دسته مختلف می باشد و عبارتند از:

1.    بورس اوراق بهادار

بورس اوراق بهادار در زمره بازارهای رسمی و دائمی قرار دارد و مهم ترین و اصلی ترین قسمت بازار سرمایه می باشد. سازمان بورس، سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس را طبق معیارهای خود به دسته های بازار اول و بازار دوم تقسیم می کند.

بورس اوراق بهادار درواقع معامله ابزار های مالی مانند سهام شرکت های مختلف یا واحد های تولیدی،تجاری یا خدماتی و همچنین اوراق مشارکت و باقی اوراق بهادار را شامل می شود.

2.    بورس کالا

بورس کالا، بازاری متشکل و سازمان یافته می باشد که با محور معامله کالا در حال فعالیت است.

این بازار با هدف ایجاد بازار رقابتی و سازمان یافته جهت قیمت گذاری و تسهیل معاملات نقدی کالا ایجاد شده است. شیوه کار این نوع از بورس به اینصورت است که ابتدا صاحب کالا، کالای مورد نظر خود را عرضه کرده و کارشناسان بورس طی سازوکارهای مشخصی کالای عرضه شده را قیمت گذاری و سپس به خریداران عرضه خواهند کرد. کالا های مورد معامله در بورس کالا شامل مواد خام، مواد اولیه و فرآوری نشده می شوند.

3.    بورس انرژی

بورس انرژی با هدف انجام معاملات حامل های انرژی مانند نفت کوره، نفت، گاز، بنزین، برق و … و همچنین اوراق بهادار موارد ذکر شده ایجاد شده است. یکی از شرایط خاص انجام معامله در بورس انرژی این است که امکان خرید فیزیکی کالا وجود ندارد.

مدارک و ویژگی های مورد نیاز عرضه کنندگان و خریداران برای دریافت کد معاملاتی در بورس انرژی با مدارک مورد نیاز در دریافت کد بورسی و معاملات سهام اوراق بهادار متفاوت می باشند.

 

وکیل بورس و اوراق بهادار

4.    فرابورس ها

فرابورس در سال 1388 برای معامله اوراق بهاداری که شرکت های آن ها شرایط پذیرش در بورس را ندارند تشکیل شده است. به اینصورت که شرکت هایی که ضوابط و قوانین مورد نیاز سازمان بورس نداشته اند و نهایتاً در بازار بورس پذیرفته نشدند، سهام خود را در فرابورس عرضه می کنند.

معمولاً سهام موجود در فرابورس از شفافیت کمتری برخوردارند گاهی نیز سرمایه یا سودآوری لازم را ندارند به همین دلیل نیز در بازار فرابورس مورد معامله قرار میگیرند.

بهترین وکیل بورس ایران

در هر معامله ای امکان بروز مشکلاتی وجود دارد و ممکن است افراد سرمایه ای که با زحمت بدست آورده اند را از دست بدهند. معاملات بازار بورس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است پیش از انجام هرکاری با وکیل بورس و اوراق بهادار مشورت کنید.

بهترین وکیل بورس و اوراق بهادار، کسی است که با بازار بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن بطور کامل آشنا باشد. از آنجا که وکیل بورس آگاه به تمامی قوانین سازمان بورس است، پس در صورت بروز مشکل، با ارائه راه حل های قانونی، آن ها را برطرف می سازد.

بهترین وکیل بورس و اوراق بهادار

 

شرایط پذیرش کالا در بازار فیزیکی بورس

  1. داشتن سابقه فعالیت قابل اتکاء برای متقاضی پذیرش کالای فیزیکی لازم است.
  2. میزان عرضه کالا باید بصورتی باشد که بتوان قیمت عادلانه آن در بورس را شناسایی کرد.
  3. کالای مورد نظر نباید محدودیت هایی که قیمت عادلانه را زیر پا می گذارند باشد. و منظور از محدودیت ها، محدودیت قیمت گذاری قانونی و انحصار در عرضه و تقاضا می باشد.

تشکیلات و ارکان بورس شامل چه کسانی است؟

  • شورای بورس:

شورای بورس وظیفه دارد قوانین و مقررات حاکم را تعیین کرده و بر شیوه اجرای قوانین و مقررات  نظارت کند و همچنین نماینده ناظر در هیئت مدیره و هیئت داوری را اعزام کند.

رییس کل بانک مرکزی، ریاست شورای بورس را نیز بر عهده دارد که درصورت نبود ایشان، ریاست شورای بورس بر عهده قائم مقام وی خواهد بود.

  • سازمان کارگزاران بورس و دبیر کل:

این سازمان وظیفه ایجاد تسهیلات برای خرید و فروش اوراق بهادار را برعهده دارد.

  • هیئت پذیرش اوراق بهادار
  •  هیئت داوری

ریاست هیئت داوری برعهده نماینده قوه قضاییه می باشد.

کلام آخر

امروزه با توجه به تورم اقتصادی و بی ارزش شدن روز افزون پول، بیشتر افراد ترجیح می دهند بجای نگه داشتن سرمایه خود در بانک آن را در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند. یکی از روش های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار است. میزان سودآوری این روش کاملاً بستگی به مهارت شما در انجام معاملات دارد. نکته قابل توجه در این روش، آن است که درصورت عدم احتیاط ممکن است دچار ضررهای هنگفتی شوید. جلوگیری از متحمل شدن ضررهای هنگفت می توانید از وکیل بورس و اوراق بهادار در سهروردی مشاوره دریافت کنید.

 

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

7 پاسخ
  1. شبنم گفت:

    سلام آیا وکیل بورسی می‌تونه ضررهای مالی رو برگردونه؟

    1. ادمین گفت:

      کاربر عزیز
      مشاوره با وکیل بورسی در تمام زمینه ها برای شما کارآمد خواهد بود، برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه ما در تماس باشید.

  2. فاطمه کریمی گفت:

    وکیل بورسی برای بازارهای بورسی خارجی هم کارآمد هست؟

  3. فاطمه کریمی گفت:

    مشاوره آنلاین هم دارید؟

  4. شهرام گفت:

    ببخشید در زمینه خرید سهام از بورس های خارجی می تونید منو راهنمایی کنید؟

  5. ناشناس گفت:

    من با سبدگردانم به مشکل خوردم و همه ی حساب ها با هم اختلاف داره.میتونم پیگیری کنم؟

  6. محمدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    تو زمینه خرید و فروش بورس های خارجی هم میتونید راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سه =