آنچه خواهید خواند :

وکیل بورس

وکیل بورس

متاسفانه در چندین سال اخیر با توجه به شرایط اقتصادی در کشور که باعث بی ارزش شدن پول رایج شده است و همین امر باعث شده که مردم به جای نگه داشتن پول خود در بانک ها پول خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند. از جمله موقعیت های سرمایه گذاری که اگر دانش لازم را داشته باشید سود بیش از اندازه ای خواهید کرد.

همچنین برعکس آن اگر دانش لازم را نداشته و بر روی موج هیجان کار کنید ضرر جبران ناپذیری خواهید خورد. در این میان عده ای از افراد وجود دارند که در میان مردم کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستند اما به دلیل نداشتن اطلاعات لازم همچنان شک دارند را پیدا کرده و خود را به عنوان سبد گردان بورس معرف کرده و متاسفانه با کلاهبرداری های مختلف سرمایه شما را از شما خواهند گرفت.
در این قسمت انواع روش های کلاهبرداری، حل اختلافات بازار بورس و روش های جلوگیری از کلاهبرداری را برای شما شرح خواهیم داد.

 

گروه حقوقی دکتر رضا عبدالمحمد (وکیل پایه یک دادگستری) در زمینه دعاوی بورسی همراه شما خواهد بود.

 

سرمایه گذاری به چه معناست؟

بسیاری از ما هنگام شنیدن کلمه سرمایه گذاری فکرمان به سمت خرید و فروش طلا، معاملات ارزی، کار در حوزه ملک، بورس و … می رود. این ها همه زمینه های مختلف عرصه پهناور سرمایه گذاری هستند. سرمایه گذاری در واقع به معنی صرف منابع مالی به منظور سودمندی در آینده دور و نزدیک با توجه به نوع سرمایه گذاری دارد. سرمایه گذاران اغلب با هدف سودآوری و بهرمندی از منابع مالی خود در زمان آینده وارد عرصه های مختلف سرمایه گذاری می شوند و سرمایه خود را حتی ممکن است تا سالیان سال در آن زمینه نگه دارند تا به هدف خود برسند.
وکیل بورس به شما در حفظ سرمایه هایتان کمک کرده و مانع از دست رفتن سرمایتان می شود.

 

وکیل بورس چه کارهایی را برای شما انجام می دهد؟

وکیل بورس طبق خواسته شما ابتدا کالا، ملک، خودرو و یا هر کالای دیگر را مد نظر قرار می دهد و حتی اگر به آن در حال حاضر هم نیاز نداشته باشید جهت سرمایه گذاری با هدف بهرمندی بلند مدت آن را خریداری کرده یا با خرید و فروش گواهی های مالی در کوتاه مدت یا در بلند مدت با پیش بینی ارزش آن ها و فروششان در بهترین زمان منابع مالی خود را افزایش می دهند.

 

روش های سرمایه گذاری

  1. خرید و فروش کالا: خرید و فروش محصولاتی مانند زیور الات از جمله طلا و جواهرات و کلا های ارزشمند دیگر نوعی محبوب از سرمایه گذاری است.
  2. فعالیت در زمینه املاک: در این حوزه شما با خرید موارد ارزشمند ساختمان و زمین و انواع ملک می توانید سرمایه گذاری خوبی داشته باشید که بعد ها چه از طریق فروش و حتی از راه اجاره آن ها می توانید سود کنید.
  3. خرید اوراق بدهی: اوراق بدهی به منظور تامین منابع مالی نهاد های دولتی و شرکت ها جهت پروژه هایشان است که به وسیله دولت منتشر می شود و از انجایی که خود دولت هم آن ها را ضمانت می کند در شاخه سرمایه گذاری های کم خطر دسته بندی می شود.
  4. خرید سهام بورسی: خرید سهام شرکت ها در سازمان بورس اوراق بهادار نوعی از سرمایه گذاری جهت افزایش داراییتان است. اگرچه فعالیت در بازار بورس دارای خطر ریسک بالایی است اما با داشتن آگاهی و علم لازم در این زمینه می توانید سرمایه خود را افزایش دهید.

 

معایب موجود در بازار سهام

یکی از نکات منفی در سرمایه گذاری های بالا در بازار این است که ممکن است شما یک سرمایه گذاری با حجم بالا را انجام داده اما با منفی شدن آن سهم متحمل ضرر شوید. معمولا این اتفاق به دلیل نداشتن اطلاعات و مهارت بالا در زمینه این گونه سرمایه گذاری ها می باشد، لازمه سرمایه گذاری در این بازار شناخت کامل و درست نسبت به هر سهم و پتانسیل های آن و همچنین توانایی ریسک پذیری بالا می باشد. از راه حل های  این مشکل و جلوگیری از ضرر های احتمالی مشاوره و دریافت اطلاعات در زمینه بازار های سرمایه از وکیل متخصص بورسی است. با پیشرفت روزافزون بازار های مالی امروزه اکثر مردم برای نگهداری از سرمایه خود وارد عرصه بازار های سرمایه شده اند. در این بازار شما توانایی آن را دارید تا بدون توجه به مقدار سرمایه خود در سود شرکت های مختلف شریک شوید.
به طور خلاصه بورس بازاریست که در آن با ارزش گذاری سهام شرکت ها و واگذاری آن به داوطلبان یک چرخه اقتصادی ایجاد می شود که در آن سهام داران و شرکت ها به صورت مشترک سود می کنند.
وکیل بورس به شما عزیزان راه های سرمايه گذاری در بورس را نشان خواهد داد.با ما همراه باشید تا مزایای داشتن وکیل بورس را بدانید.

 

وظایف وکیل بورس

 

فواید وارد کردن سرمایه در بورس

  • امروزه با توجه به پیچیدگی و دشوار شدن شرایط اقتصادی خانواده ها بورس می تواند با به جریان انداختن چرخه اقتصاد شما منبع مناسبی برای افزایش داراییتان باشد و همچنین شما در صورت داشتن دانش مورد نیاز آن می توانید چه بسا سرمایه گذاری گسترده ای داشته باشید چه به صورت کوتاه مدت و روزمره و چه بلند مدت.
  • از دیگر مزایای بورس که طرفدارانی را به خود جذب کرده این است که شما بدون توجه به شرایط بازار که بد است یا خوب هر زمانی که بخواهید می توانید سرمایه خود را نقد کنید و این قابلیت را در اکثر بازار های مالی نمی توان یافت.

از آنجا که همه ی فعالیت ها و خرید و فروش سازمان بورس تحت نظر سازمان اوراق بهادار است و این سازمان قوانین خاص خود را دارد لذا هرگونه تخطی از آن قابل ردیابی و برخورد خواهد بود. توام بودن سرمایه گذاری در بورس، بی تاثیری تورم بر ارزش دارایی ها، نداشتن محدودیت مالی برای فعالیت و سهل بودن سرمایه گذاری در بورس از ویژگی های این بازار سرمایه است.

 

برای ثبت نام در کارگزاری های بورس به کجا باید مراجعه کنیم؟

در ابتدا با مراجعه به کارگزاری بورس فرم های تعریفی از طرف سازمان بورس را تکمیل کرده و همینطور در سامانه سجام ثبت نام می کنید. پس از آن در طی 2 روز کاری یک کد خاص برایتان ارسال می شود که به آن کد بورسی می گویند. بعد از دریافت این کد می توانید اقدام به خرید و فروش سهام نمایید. لازم به ذکر است که باید به مراتب مراقب تخلف کارگزاران بورس باشید.

 

گروه حقوقی رضا عبدالمحمد در تمامی زمینه های بورسی همراه شما خواهد بود.

 

انواع بازار های بورسی

در اینجا 4 گروه بازار بورس کشور را که در آن ها شرکت هایی متفاوت با کالاهای مختلف مورد معامله قرار می گیرند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بورس کالا

بازاری است که در آن نفت، فلزات، مواد خام و اولیه مورد معامله قرار می گیرد و همچنین داوطلبان این بخش باید کد بورسی کالا بگیرند که با کد بورسی تفاوت دارد.

  • بورس انرژی

بازاری که در آن معاملات مربوط به محصول های حامل انرژی اعم از گاز، نفت و اوراق بهادار این ها باشد انجام می گیرد.

  • فرابورس

بازاری که در نگاه کلی مشابه بازار بورس است اما شرط های ورود به آن و کار در آن آسان تر است و همچنین ادارات و شرکت هایی که شرایط لازم بورس را ندارند سهامشان را در فرابورس قرار می دهند.

  • بورس اوراق بهادار

در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق مشارکت عرضه می شود و اینکه این بازار به دو بازار تقسیم می شود که شرایط پذیرششان تفاوت هایی دارد.

 

مزایای وکیل بورسی

  • تامین مالی آسان و به صرفه
  • داشتن امتیاز استفاده از معافیت مالیاتی
  • آسانی در تبدیل کردن به نقدینگی سهام
  • نقل و انتقالات پرسرعت و با هزینه کم
  • اطلاع رسانی دائم و با عدالت میان سرمایه گذاران
  • معتبر بودن و شفافیت در قیمت های سهام
  • امکان وثیقه گذاری سهام ها و دریافت آسان تسهیلات بانک ها
  • خریج بدون تشریفات از فرابورس
  • تبلیغ محصولات شرکت در میان جامعه و اعتبار بخشی به آن

 

ویژگی های وکیل بورس

 

کارگزاران فعال در بورس در برابر مشتریان چه تعهداتی دارند؟

براساس قرارداد ثبت شده میان مشتریان و کارگزاران، هر کارگزار موظف به انجام معاملات خرید و فروش اوراق می شود. به کارگزاران از دو نظر نگاه می شود. عده ای به چشم معامله گر به کارگزار نگاه می کنند و عده ای نیز بر این باورند که کارگزار در ازای معاملات و سودآوری برای سرمایه گذار مزدی را دریافت می کند در مجموع به هر دیدی که کارگزار را در نظر بگیریم باید بدانیم که کارگزاران در برابر سرمایه گذاران و دارایی شان مسئولیت های کیفری و مدنی دارند که در اینجا به آن ها می پردازیم.

  1. مسئولیت های کیفری کارگزارهای بورس

جرایم کیفری در زمینه کارگزاران بورس:

  • استفاده سوءاز اطلاعات و مدارک مربوط به اوراق افراد به هر شکلی اعم از استفاده شخصی، انتشار و یا مبادله با غیر. این افعال از جمله جرم هایی هستند که در صورت مرتکب شدن به آن ها فرد مجرم شناخته می شود صرف نظر از نتیجه کار که آیا ضرر واقع شده یا سود.
  • برای فعالیت در زمینه کارگزاری نیاز به دریافت مجوز فعالیت هست که بتوان بر فعالیت های کارگزاران نظارت داشت تا با اسم این شغل ها سوء استفاده ای صورت نگیرد و اعتماد مردم در این زمینه از بین نرود. مراکز قانونگذاری برای فعالیت در این زمینه اخذ مجوز از نهاد های مرتبط را لازم می دانند و عدم رعایت این موارد مجازات کیفری دارد.

 

بیشتر بخوانید: هیئت داوری در بورس

 

  1. مسئولیت های مدنی کارگزارهای بورس

از آنجا که کارگزاری در بورس در دسته مشاغلی است که نیاز به حرفه و دانش است لذا اگر هرگونه خسارتی به واسطه رعایت نکردن اصول و شرایط معاملات بورسی به سرمایگذاران وارد شود شرکت کارگزاری مسئول جبران آن است. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند موجب ضرر شود که در آن شرایط کارگزار مسئول ضرر شناخته شده. در همین راستا کارگزاران برای جبران خسارات وارده به طرفین اضافه بر گرو گذاشتن تضمین هایی در بانک مرکزی سهم مشارکت خود را به حساب تضمین بورس واریز می کنند.

 

انواع جریمه کارگزاری ها

کارگزاری ها در صورت ارتکاب تخلف با 2 نوع جریمه روبرو هستند:

  • لغو اعتبار و پذیرفته شدن در سازمان بورس
  • جلوگیری از فعالیت کارگزاری

 

وکیل بورس کیست؟

وکیل بورس فردی است که با تسلط و دانش بالا در زمینه قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار قادر است تمامی مراحل آیین دادرسی و همچنین راهکارهای قانونی این مسائل را برای شما شرح دهد. بر اساس قانون تصویب شده در سال 1384 در بازار بورس و اوراق بهادار برای فعالان حقیقی و حقوقی در این بازار قوانین و مقرراتی مختلف وضع شده است. در این بازار بورس افراد بسیاری با عنوان های بازارگردانان، سبد گردانان و کارگزاران تحت قراردادهایی در حال همکاری با یکدیگر می باشند. از همین رو وجود یک وکیل بورسی و مشاور حقوقی که تسلط کافی به تنظیم قراردادها و همینطور قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با دعاوی احتمالی در این زمینه بسیار لازم و پراهمیت است. عموما تمامی شرکت های فعال در این زمینه دارای مشاوران حقوقی و وکیل هستند.

وکیل بورس با دانش و تسلط خود در این زمینه اقدام به خرید سهامی می کند که شامل مقررات جزایی قانون نشود. یک وکیل متخصص بورس با داشتن اطلاعات کافی و همچنین آشنایی با قوانین بورسی بسیار کارآمد در بازار بورس خواهد بود، از همین رو تعداد وکلا بورسی با این مشخصات و تسلط بر روی مسائل مربوطه زیاد نیست.

در همین جهت لازم است تا شرکت های بورسی برای انتخاب وکیل بورس متخصص بسیار دقت کنند.

 

وظایف وکیل بورس

از مهم ترین وظایف وکیل بورس می توان به این اشاره کرد که وکیل بورسی یک شرکت لازم است تا اقدامات و تصمیمات شرکت (عرضه سهام و….) را با قوانین و مقررات سازمان بورس تطبیق دهد و از درستی انها اطمینان حاصل نماید.

از دیگر وظایف یک وکیل بورس مجرب شرکت در دعاوی حقوقی میان افراد و مشاوره حقوقی دعاوی بورسی است که افراد حقیقی و حقوقی که با سرمایه گذاری در بورس به دلیل کلاهبرداری سرمایشان را از دست داده اند می توانند با مدارک و اطلاعات خود مبنی بر تغییرات در بازار بورس به این وکیل مراجعه کنند.

به طور کلی وظایف وکیل بورسی شامل موارد ذیل است:

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی به اختلاف های افراد فعال در بازار سرمایه
  • مشاوره دادن به اشخاص حقیقی و حقوقی برای تشکیل پرونده و مراحل طرح دعاوی در هیات داوری و همچنین توضیح نواقص پرونده ها به صورت اخطاریه
  • بررسی و پیگیری تمامی تصمیم ها و دستورات هیات داوری و انجام مکاتبات مرتبط اعم از ابلاغیه ها و احضاریه ها و اخطاریه ها و استعلام آن ها و غیره و همچنین برگزاری جلسات و هماهنگی آن ها
  • ابلاغ تمامی مکاتبات و ضبط و ثبت تاریخ و همچنین روش ابلاغ نامه ها طبق قانون آیین دادرسی مدنی
  • افزایش آگاهی عمومی نسبت به ماهیت و صلاحیت هیات داوری و فرایند تشکیل پرونده ها از طریق اطلاع رسانی
  • منعکس کردن تصمیمات و آراء هیات به بازار برای جلوگیری از اقدامات تفرقه برانگیز میان فعالان بازار
  • ثبت و تهیه گزارش آماری از تعداد دعاوی مطرح شده با توجه به موضوعات آن ها در هیات داوری، تعداد آرا صادر شده با توجه به موضوع و سال آن ها، موضوع های دعاوی و اختلافات، تعداد جلسه های رسیدگی و غیره.

 

33 پاسخ
  1. ناشناس گفت:

    نزدیک به ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان به یه سبدگردان پول دادیم برامون سهام بخره ولی پولمون تبدیل کرده ۷۶۰۰۰۰۰۰تومان چطوری از سبد گردان شکایت کنم؟

    1. ادمین گفت:

      با سلام دوست عزیز با مشاورین ما تماس بگیرید تا شمارا راهنمایی کنند

    2. مجتبی گفت:

      متاسفانه دوستان سبدگردان بیشترشان کلاهبردار شدند

  2. ناشناس گفت:

    با سلام اقای عبدالمحمد دعاوی بورس ایا تاثیری دارد و مال باخته ما برمیگردد؟

    1. ادمین گفت:

      با سلام دوست عزیز بله وکیل بورسی اماده مشاوره به شما در هر ضمینه حقوق بورسی است

  3. ناشناس گفت:

    اقای عبدالمحمد سبدگردان حق مارو پایمال کرده ایا امکان بازپسگیری مال هست!؟

    1. ادمین گفت:

      با سلام احتراما وکیل بورس این کار را برای شما انجام میدهد

  4. ناشناس گفت:

    شخصی کانال تحلیل سهام بورس داشته و من بهش پول دادم تا برام سهام خرید و فروش کنه ، متاسفانه ایشان سهمی برای من خریده که الان یکسال هست تو ضرر بورس هستم و خیانت در امانت بورسی کرده ، آیا امکان شکایت خیانت در امانت در بورس و کلاهبرداری در بورس را دارم؟

  5. مهسا گفت:

    سلام پولمون رو دادیم به یه شخصی برامون در بورس کار کنه الان همش قرمز هست و پنج میلیاردضرر کردیم
    اقای عبدالمحمد لطفا کمک کنید

    1. ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز لطفا اطلاعات بیشتری برایمان ارسال کنید تا بتونیم در کمترین زمان ممکن به شما کمک کنیم

  6. ناشناس گفت:

    سلام و وقت بخیر اقای عبدالمحمد ایا شکایت کردن به کارگزاری ها باتوجه به اینکه خیلی نفوذ دارند تاثیری دارد؟

  7. مونيكا گفت:

    سلام با كارگزاري قرارداد منعقد كرديم و مبلغ شش ميليارد قدرت خريد سهام رو در اختيارش گذاشتم
    الان منفي شده چيكار كنيم

  8. ناشناس گفت:

    من یه پرونده ای دارم با موضوع داوری در بورس شما متخصص در پرونده های داوری در بورس هستید؟

    1. ادمین گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید بله گروه حقوقی ما به طور تخصصی در پرونده های بورس فعاليت میکند

  9. ارشیا گفت:

    تمام سرمایم تو بورس نابود شد
    لطفا وکیل متخصص بورسی معرفی کنید

  10. عزیزی گفت:

    قبل از سن ۱۸ سالگی پدرم با اسم من در بورس کار میکرد حالا می خوام نزارم پدرم تو بورس کار کنه و سهام هام رو می خوام چیکار کنم

    1. ادمین گفت:

      با سلام و عرض خسته نباشید با ما تماس بگیرید راهنمایی کنیم مرسی

  11. مهدی گفت:

    از طریق اینستاگرام با یه سبد گردان بورس آشنا شدم ۵۰۰ میلیون سهامم را بهشون سپردم اوردنش ۱۰۰ میلیون هر چقدر زنگ میزنم جواب نمیدن چیکار کنم

    1. ادمین گفت:

      با سلام دوست عزیز میتوانید دادخواست را پر کرده و کار های دادگاهی مربوطه را انجام دهید

  12. اکبری گفت:

    سهام من به مدت یکسال توسط کارگزاری بسته و فریز شده و امکان خرید و فروش سهام ندارم
    ایا میتونم از کارگزاری مطالبه ضرر و زیان و خسارت کنم؟

    1. ادمین گفت:

      با سلام خدمت شما اگر شما خطایی طبق قوانین بورس انجام نداده باشید بله این امکان وجود دارد همچنین میتوانید صفحه تخلفات کارگزاران بورس را مطالعه کنید

  13. سارا گفت:

    من ۲ سال گذشته یه سهمی داشتم که بسته بود روز بازگشایش فروختم و یه سهم دیگه خریدم اون روز اون سهمی که فروختم معاملاتش باطل میشه و سهم برمیگرده حساب و حسابم منفی میشه ۶۰۰ میلیون و من نمیدونستم چون دیگه تو این یکسال و نیم سیستم خود رو باز نکردم اون سهمی که داشتم حق تقدم بوده و ۶ ماه بعدش کلا از کارتابل بیرون میره و کلا همون سهمی که خریده بودم مونده بود یعنی فقط ۶۰۰ میلیون سهم بود با حساب ۱۰۰ میلیون منفی در صورتی که باید حداقل ۷۰۰ میلیون سهم داشته باشی تا بزارن ۶۰۰ میلیون منفی باشی اینا بعد یکسال و نیم گذاشتن ۴۰۰ میلیون سود بیاد رو اون حساب منفی و سهم رو تا پایین ترین قیمت خودش ۱۰۰ میلیون فروختن بدون اجازه رفتن تازه هیت داوری شکایت هم کردن که ۵۰۰ میلیون بده کارم اول اینکه اگه قرار بود بفروشن باید همون ماه اول میفروختن چون کال مارجین شده بودم و هیچ سهم و پولی نداشتم تو حسابم که بخواد مانع فرو ششون باشه نه اینکه از قصد ول کنن که سود رو اون پول بیاد و بدون اجازه سهم من رو بعد ۲ سال بفروشن میخواستم ببینم راهی هست که بتونم شکایت کنم و نتیجه بگیرم

    1. ادمین گفت:

      با سلام بله
      وکیل بورس در خدمت شماست تا بتوانید شکایت کرد و نتیجه گرفت

  14. محمدی گفت:

    اینجانب از یک کارگزاری طی قراردادی تعدادی سهام به مبلغ چهار میلیارد رو به عنوان سهام اعتباری دریافت نمودم و در حال معامله و خرید و فروش بودم که یکباره کارگزاری سهام اعتباری تخصیص یافته به اینجانب رو فروخت و به بنده خسارت وارد کرد و بدون اینکه قبلش اخطاری بدهد و اینجانب اساسا طبق قرارداد سهام اعتباری اختصاص یافته تخلفی مرتکب نشدم .حالا تکلیف بنده چیست ؟

  15. زمانی گفت:

    بنده یک میلیارد پانصد میلیون به برادرزنم دادم تا در بورس سرمایه گذاری کنه بعد از یک مدت که بورس افت کرد سرمایه من رو برد تو ارز دیجیتال و گفت اینجا خوبه
    اونجا حالت سلر میفروخت و تو اوج میخرید و تو نازل ترین میفروخت و الان پول منو نمیده چه اقدامی میتونم انجام بدم

  16. همت گفت:

    سلام .من با چند نفر برای سبد گردانی قرارداد بستم و البته به صورتی کتبی قرارداد منعقد کردم و براشون سبد گردانی کنم ولی خب تو ضرر بورس افتادن الان از من شکایت خیانت در امانت بورس و کلاهبرداری بورسی و تحصیل مال نامشروع بورس کردن .چیکار کنم

    1. ادمین گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز اگه همچنان زمان قرارداد به اتمام نرسیده میتونیم از شما دفاع کنیم برای تماس با وکیل بورس با ما تماس بگیرید

  17. بیژن فربود گفت:

    سلام
    من به دلیل تغییرات قیمتی در نرخ خوراک گاز و همچینی یوتیلیتی پتروشیمی که غیر متعارف بوده در سال 1400 و نرخ گاز بیش از 2 برابر و نرخ یوتیلیتی بیش از 2.5 برابر شده به شدت متضرر شدم در یک سهم پتروشیمی متانول ساز.
    آیا این مورد امکان پیگیری و طرح شکایت داره؟

    1. ادمین گفت:

      سلام و عرض ادب بله این امکان وجود دارد که از طريق وکیل بورس پیگیر این موضوع باشید

  18. کارگزاری گفت:

    من خواستم سال ۹۹ مجوز کارگزاری بورس بگیرم اما خوردیم به قضیه کرونا و یه سری مشکلات ونتونستم مجوز بگیرم وتو این مدت که یه مکان اجاره کردم بدون خبرم برام کد کارگاه زدن و جریمه زدن و بعد تقریبا دوسال این جریمه ۳ برابر شده و حسابم مسدود کردن و رفتم اعتراض کنم و گفتن چون بیش از یک ماه گذشته حق اعتراض نداری

    1. ادمین گفت:

      لطفا برای اطلاعات بیشتر و بهتر با ما تماس بگیرید

  19. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    امکان شکایت از سبدگردان وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =