مهاجرت تحصیلی به امریکا و مزایای آن

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

فهرست مطالب

ایالات متحده آمریکا کشوری در قسمت شمالی قاره آمریکا می باشد که از جنوب نیز با کشور کانادا همسایه است. آمریکا تشکیل شده از 50 ایالت است. از نظر مساحت چهارمین کشور پهناور جهان و از نظر جمعیت سومین کشور جهان به شمار می آید. پایتخت آن واشنگتن دی سی است در حالی که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیویورک می باشد.از این ها گذشته خدمات آموزشی بی نظیر آن باعث شده تا تقاضای مهاجرت به آمریکا بسیار زیاد شود.

بزرگترین اقتصاد جهان از آن آمریکا است به همین دلیل مورد توجه مهاجران بسیاری از سراسر جهان می باشد.

زندگی در آمریکا مزایای بسیاری دارد که یکی از آن ها نیز پهناور بودن این کشور می باشدT بطوریکه می توان از تنوع بالا در زمینه آب و هوا، طبیعت، فرهنگ و سبک زندگی متفاوت مردم و … استفاده کرد. برخلاف دیگر کشور های پهناور جهان آمریکا کشوری است که بطور 100 درصدی می توان از خاک آن بهره برداری کرد که این خود سبب ساخت و ساز های عظیم و تمدن های بزرگ در آن شده است.

مهاجرت تحصیلی به امریکا

 

آمریکا، انتخاب اول مهاجران

کشور آمریکا در گذشته مقصد اصلی مهاجران بوده است اما در سال های اخیر با توجه به سیاست های ضد مهاجری روند نزولی داشته؛ بطوریکه در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به آمریکا درخواست ویزای تحصیلی می باشد. با توجه به شرایط دشوار مهاجرت به آمریکا باز هم افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند زیرا آمریکا را با نام سرزمین فرصت ها می شناسند و آن ها نیز می دانند که با توجه به پروسه سخت و طولانی مهاجرت به این کشور آینده درخشانی در انتظارشان خواهد بود.

 

مشورت با وکیل مهاجرت در این مسیر پر چالش باعث سرعت در روند اخذ ویزا خواهد شد.

 

چرا مهاجران برای مهاجرت به آمریکا از روش تحصیلی اقدام می کنند؟

سالانه افراد زیادی با توجه به شرایط مناسب اقتصادی، رفاهی و … برای ادامه تحصیل، سرمایه گذاری و یا کار کردن قصد مهاجرت به آمریکا را دارند.

از آنجا که این کشور از سطح علمی و آموزشی بالایی در جهان برخوردار است و بهترین کالج ها و دانشگاه های جهان با بالاترین رتبه ها در رنکینگ جهانی در این کشور قرار دارد بیشتر مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان قرار می گیرد، زیرا مدارک تحصیلی صادر شده از کشور آمریکا در کل دنیا مورد تایید و شناخته شده هستند و از این رو مهاجرت تحصیلی به آمریکا بیشتر مورد توجه افراد است. همچنین ما مقاله کامل و جامع راجب کالج های آمریکا با عنوان همه چیز درباره تحصیل در کالج های آمریکا را نیز در سایت داریم.

اگر قصد دارید برای ویزای تحصیلی امریکا اقدام کنید، شروع این پروسه با داشتن وکیل مهاجرتی می تواند کوتاه تر بوده و چالش ها را از بین ببرد.

 

دلایل انتخاب مهاجرت تحصیلی توسط مهاجران

در میان قشر جوان جامعه محبوب ترین شیوه مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است.

درحال حاضر با وجود تقاضای زیاد افراد مخصوصا از کشورهای در حال توسعه مانند کشور خودمان بیشتر جنبه رقابتی پیدا کرده است اما این بدین معنی نیست که دیگر مهاجرت تحصیلی غیر ممکن شده است، بلکه کشور های مقصد برای استحکام و بهبود اقتصاد و بازار کار خود و همچنین افزایش نیروی کار متخصص شرایط اخذ پذیرش تحصیلی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی هموارتر ساخته اند.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به امریکا

 

مهاجرت تحصیلی چه مزایایی برای افراد خواهد داشت؟

مهاجرت تحصیلی علاوه بر داشتن محیطی مناسب تر و بهتر برای ادامه تحصیل مزایای دیگری نیز برای افراد دارد که عبارتند از:

  • افزایش کیفیت زندگی
  • تجربه زندگی مستقل
  • دریافت موقعیت های شغلی بهتر
  • برخورداری از آموزش عالی

 

نحوه تحصیل دانش آموزان در مدارس آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا از طریق اخذ مهاجرت تحصیلی به این کشور چندان ساده نیست و بهتر است که دانش آموزان به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت کنند که در این صورت فرزندان به سادگی می توانند در مدارس دولتی آمریکا به تحصیل بپردازند.

در این کشور برای دانش آموزان غیر آمریکایی مدارس خاصی وجود دارد که پس از پایان پایه هشتم و با آغاز پایه نهم می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند.

 

ویژگی های مهاجرت تحصیلی به امریکا

 

سیستم آموزشی و مدارس آمریکا به چه صورت هستند؟

سیستم حکومتی فدرال آمریکا سبب شده است که یک سیستم آموزشی غیر متمرکز ایجاد شود زیرا این کشور به سرمایه داری بازار آزاد و رقابت بدون محدودیت اعتقاد دارد که همین هم باعث پیدایش چنین سیستم آموزشی شده است.

در آمریکا هر ایالت مسئول سیستم آموزشی ایالت خود می باشد که این خود در شکل گیری سیستم های اموزشی متنوع موثر است.

سال تحصیلی در مدارس آمریکا از اواسط آگوست آغاز شده و تا اواسط می و ژوئن ادامه میابد که در این بین نیز یک دوره تعطیلی یک تا سه هفته ای در طول سال تحصیلی وجود دارد که به آن تعطیلات زمستانی نیز می گویند.

مدارس آمریکا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند:

 

سیستم اداری مدارس دولتی آمریکا

مدارس دولتی آمریکا نیز مانند ایران با بودجه دولتی اداره می شوند و دانش آموزان نیز در مدارس نزدیک به محل زندگی خود به تحصیل می پردازند. برخی از این نوع مدارس در آمریکا عبارتند از: مدارس دولتی سنتی، مدارس چارتر و مدارس مگنت.

 

سیستم اداری مدارس خصوصی آمریکا

مدارس خصوصی آمریکا هم مانند ایران هیچ بودجه ای از دولت دریافت نمی کنند و هزینه های مدرسه بطور مستقیم از طریق شهریه دانش آموزان تامین می شود و بالطبع این نوع مدارس برای خانواده ها هزینه های بالاتری نیز دارند.برخی از این نوع مدارس در آمریکا عبارتند از مدارس خصوصی سنتی، مدارس شبانه روزی و مدارس مونته سری.

مدارس شبانه روزی آمریکا بیشتر از بقیه مدارس مورد  توجه دانش آموزان بین المللی قرار گرفته اند بطوریکه 15% از جمعیت این مدارس را دانش آموزان بین المللی تشکیل داده اند، زیرا استاندارد های آموزشی در مدارس بین المللی آمریکا بسیار بالا است و به همین دلیل نیز انتقال مدرک و ادامه تحصیل برای دانش آموزان این مدارس در هر کشور دیگری بلامانع است.

 

ساختار دبیرستان های آمریکا و دروس تدریسی در آنها

دانش آموزان از سن 14 تا 18 سالگی در پایه های 9 تا 12 در دبیرستان تحصیل می کنند و پس از پایان این دوره مدرک دیپلم خود را دریافت خواهند کرد.

دانش آموزان دبیرستانی کلاس های متفاوتی اعم از انگلیسی، ریاضیات، علوم و علوم اجتماعی دارند گاهی نیز می توانند کلاس زبان های خارجی، تربیت بدنی، دوره های موسیقی، هنر، تئاتر و … را نیز انتخاب کنند.

دروسی که در این دبیرستان ها به اجبار تدریس می شود شامل موارد زیر است:

علوم: زیست، شیمی، فیزیک

ریاضیات: آمار، جبر، هندسه و حساب

انگلیسی: زبان شفاهی، علوم انسانی، ادبیات

علوم اجتماعی: تاریخ، جغرافیا و اقتصاد

برخی ایالت ها علاوه بر موارد بالا دوره های بهداشتی مانند کمک های اولیه، تغذیه، روابط جنسی و … را نیز جزو موارد اجباری قرار داده اند.

 

آنچه در مقاله مهاجرت تحصیلی به آمریکا خواندیم:

کشور آمریکا با داشتن امکانات تحصیلی و رفاهی عالی و همچنین قوی ترین اقتصاد در دنیا تبدیل به اولین مقصد مهاجران خارجی شده است. برای دریافت ویزای آمریکا بهترین و ساده ترین روش، اخذ ویزای تحصیلی به این کشور می باشد. برای گذر از چالش های مسیر مهاجرت بهتر است از تخصص و تجارب وکیل مهاجرت استفاده کنید. موسسه حقوقی ما با نهایت تلاش، شما را در کسب بهترین نتیجه یاری می رساند.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط
8 پاسخ
  1. مرجان گفت:

    میشه درمورد تحصیل در کالج بیشتر توضیح بدید

    1. ادمین گفت:

      کاربر عزیز
      تحصیل در کالج های آمریکا هزینه پایینتری نسبت به تحصیل در مدارس دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مجموعه ما در تماس باشید.

  2. مرجان گفت:

    میشه درمورد تحصیل در مدارس بیشتر توضیح بدید

    1. ادمین گفت:

      کاربر عزیز
      تحصیل در مدارس آمریکا شامل دو دسته تحصیل در دبستان (6-12 سالگی) و دوره متوسطه(12-18 سالگی) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مجموعه ما در تماس باشید.

  3. محمد گفت:

    تحصیل در کالج به چه صورت هست؟

    1. ادمین گفت:

      کاربر عزیز
      تحصیل در کالج های آمریکا هزینه پایینتری نسبت به تحصیل در مدارس دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مجموعه ما در تماس باشید.

  4. لیلا گفت:

    گروه شما برای انتخاب مدرسه در آمریکا میتونه بهم کمک کنه؟

  5. مسلمی گفت:

    سلام بورسیه امریکا در چه رشته هایی امکان پذیره؟ ایلتس هم دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =