مدارک لازم جهت تحصیل در کالج های آمریکا

همه چیز درباره تحصیل در کالج های آمریکا

فهرست مطالب

شاید برخی تصور کنند که کالج همان دبیرستان است در صورتی که کالج درواقع یک موسسه آموزشی جهت آماده کردن افراد برای ورود به دانشگاه و بازار کار می باشد. کالج ها نیز مانند مدارس به دو شیوه ی دولتی و خصوصی اداره می شوند و دوره های آن معمولاً نسبت به دانشگاه ها هزینه پایین تری دارند. یکی از شرایط ورود و تحصیل در کالج های آمریکا شرکت در آزمون های SAT یا CAT می باشد. همچنین تسلط نسبی به زبان انگلیسی نیز برای آن ها اهمیت زیادی دارد. هر ساله هنگام اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت تحصیل در کالج های آمریکا، تعدادی نیز تحت عنوان رزرو معرفی می شوند که درصورت انصراف هریک از اسامی اصلی، آن ها پذیرش نهایی را دریافت کنند.

شرایط تحصیل در کالج های آمریکا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج های آمریکا

از آنجا که رشته های مختلف شرایط و مدارک متفاوتی نیاز دارند بهتر است پس از انتخاب کالج و رشته مورد نظر برای اطلاع از آن ها، با کالج مربوطه تماس بگیرید.

بطورکلی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش کالج های آمریکا شامل انگیزه نامه، آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان تافل، مدارک شناسایی مانند شناسنامه و پاسپورت، کسب نمره قبولی در آزمون های ورودی و تکمیل فرم درخواست می باشد.

مدرک زبان لازم برای اخذ پذیرش از کالج های آمریکا

ارائه مدرک زبان تافل یا آیلتس برای ورود به کالج ها و همچنین اخذ ویزای دانشجویی ایالات متحده ضروری است. درمورد متقاضیانی که حداقل به مدت 3 سال در این کشور تحصیل کرده باشند قانونی وجود دارد که می توانند بدون ارائه مدرک زبان به تحصیل بپردازند چرا که در مدت تحصیل مهارت زبانی لازم را بدست آورده اند.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به آمریکا، کلیک کنید.

شرایط سنی برای تحصیل در کالج

برای تحصیل در کالج های آمریکا باید شرایط سنی لازم را برآورده کنید چرا که در اخذ پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی تأثیر مستقیم دارد. رنج سنی دانشجویان برای تحصیل در کالج بهتر است حدود 20-21 سال باشد.

با چه شرایطی بعد از تحصیل در کالج های آمریکا می توان وارد دانشگاه ها شد؟

کالج ها درواقع دانشجویان را با دوره های زبان و … برای ورود به دانشگاه آماده می کنند. بیشتر کالج های آمریکا به دانشگاه ها نیز وابسته هستند و دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل خود در کالج وارد دانشگاه شوند. اینگونه کالج ها تنها با قبولی در آزمون های ورودی با دانشجویان کار خواهند کرد. پس برای آنکه بتوانید در دانشگاه وابسته به کالج خود تحصیل کنید لازم است که سطح زبان بالایی داشته و آزمون ورودی را نیز قبول شوید.

تحصیل در کالج های امریکا و شرایط آن

ویزای مورد نیاز برای تحصیل در کالج ها

شما برای ورود به هر کشوری به ویزا نیاز دارید که نوع ویزا هم به هدف شما بستگی دارد، مثلا برای تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های آمریکا باید ویزاهای تحصیلی این کشور را بررسی کنیم.  در رابطه با نوع ویزای مورد نیاز جهت تحصیل در آمریکا می توانید با وکیل مهاجرت به آمریکا مشورت کنید.

برای دانشجویان بین المللی دو دسته ویزای F و M وجود دارد که برای تحصیل در دانشگاه، کالج یا مدارس ویزای F نیاز خواهد بود.

البته درسفارت آمریکا تصمیم نهایی با آفیسر می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای آمریکا

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه درخواست و ارائه رسید پرداخت به سفارت
  • پاسپورت معتبر و عکس در ابعاد درخواستی
  • مدارک تحصیلی
  • نامه تمکن مالی از بانک

اخذ ویزای دوره زبان در آمریکا

برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا، جهت تحصیل در کالج های این کشور به ویزا نیاز دارید. برای ورود و تحصیل در کالج ها نیاز به ویزای نوع F خواهید داشت بنابراین ویزای مورد نیاز برای دوره زبان در آمریکا نیز همان نوع F می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دوره زبان

  • اثبات تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی لازم
  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ی درخواست
  • عکس در ابعاد درخواستیTop of Form

نحوه تحصیل در کالج های امریکا

انواع کالج های آمریکا

موسسات آموزشی آمریکا اغلب خصوصی هستند. کالج های آمریکا اهداف مختلفی دارند مثلا برخی در زمینه تجاری و مهندسی متمرکزند و برخی دیگر در زمینه در زمینه هنر.

انواع کالج های آمریکا عبارتند از:

  1. کالج های دوساله

یکی از کالج های ارزان قیمت آمریکا، کالج های دو ساله هستند که توسط دولت های ایالتی و یا محلی تأمین می شوند درواقع جامعه محور هستند. اینگونه کالج ها مدرک کاردانی یا همان AA را ارائه می دهند. پذیرفته شدگان در این کالج ها معمولا افراد دارای نمره SAT هستند.

  1. کالج های چهار ساله

کالج های چهار ساله مدرک لیسانس علوم (BS) و یا لیسانس هنر (BA) را به دانشجویان ارائه می دهند. گاهی برنامه هایی نیز در زمینه فوق لیسانس نیز دارند.

  1. کالج هنر های لیبرال

این نوع کالج ها دوره های چهر ساله دارند و بیشتر تأکید آنها بر آموزش تعاملی است. عموما خصوصی هستند بجز تعداد اندکی که بصورت دولتی اداره می شوند.

دانش آموزان بیشتر در همان محوطه دانشگاه زندگی می کنند و نسبت به دانشگاه ها میزان ثبت نام کمتری نیز دارند.

  1. کالج های دولتی

کالج های دولتی توسط دولت حمایت شده و هزینه های کمتری هم دارند. تنوع دوره ها در این کالج ها زیاد است و معمولا بزرگ هستند.

چه دوره های آموزشی در کالج های امریکا وجود دارد؟

کالج های آمریکا دارای رشته ها و دوره های آموزشی متنوعی هستند و افراد با هر نوع سلیقه ای می توانند در آن ها شرکت کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • طراحی و هنرهای خلاقانه
  • آموزش و پرورش
  • رشته های مختلف مهندسی
  • علوم انسانی
  • MBA
  • مراقبت شخصی و تناسب اندام
  • مطالعات اجتماعی و رسانه

هزینه های کالج در آمریکا

هزینه های تحصیل در کالج های آمریکا با توجه به شهر، دانشگاه و رشته مورد نظر شما متغیر خواهد بود. شهریه دریافتی کالج ها سالیانه حساب می شود و تقریبا بین 20-70 هزار دلار متغیر است. مانند مدارس ارزانترین کالج ها دولتی و گرانترین آنها خصوصی هستند.

برای کاهش هزینه ها می توانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید که قسمتی و یا حتی تمام هزینه های کالج پرداخت خواهد شد.

مزایای تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا مزایای زیادی دارد به همین دلیل نیز با وجود هزینه های بالا، درخواست تحصیل در این کشور همواره رو به افزایش است.

از مزایای تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • کیفیت بالای تحصیل در آمریکا
  • کیفیت بالای گزینش
  • تنوع بالای فرهنگی در آمریکا
  • مدارک تحصیلی با ارزش
  • انعطاف پذیری دانشگاه های این کشور

کلام آخر

از دیرباز تا به امروز، جهانیان آمریکا را به عنوان سرزمین فرصت ها می شناسند. بنابراین تحصیل در کالج های آمریکا به عنوان سکوی پرشی به دنیای موفقیت محسوب می شود. از آنجا که کالج های آمریکا دوره های آموزشی متنوعی دارند برای افرادی با سلیقه های متفاوت مناسب خواهد بود. برای ورود به این کالج ها شرایط و مدارک مختلفی نیاز است که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.

سوالات متداول درباره تحصیل در کالج‌های آمریکا

شرایط ورود به کالج‌های آمریکا چیست؟

شرایط ورود به کالج‌های آمریکا معمولاً شامل داشتن دیپلم دبیرستان، نمرات خوب در آزمون‌های استاندارد (مانند SAT یا ACT)، ارائه توصیه‌نامه‌ها، انگیزه‌نامه و توانایی زبان انگلیسی (مانند نمره TOEFL یا IELTS) می‌باشد. همچنین، برخی از کالج‌ها ممکن است مصاحبه حضوری یا آنلاین نیز داشته باشند.

چه مدارکی برای ویزای تحصیلی آمریکا لازم است؟

برای دریافت ویزای تحصیلی (نوع F-1) به مدارکی نظیر پذیرش از کالج یا دانشگاه آمریکایی، فرم I-20، مدارک مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی و فرم DS-160 نیاز دارید. ممکن است مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا نیز لازم باشد.

هزینه‌های تحصیل در کالج‌های آمریکا چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل در کالج‌های آمریکا متغیر است و بستگی به نوع کالج (دولتی یا خصوصی)، مقطع تحصیلی و مکان جغرافیایی دارد. به طور کلی، هزینه تحصیل در کالج‌های خصوصی بیشتر از کالج‌های دولتی است. علاوه بر هزینه تحصیل، باید هزینه‌های زندگی مانند مسکن، غذا، حمل و نقل و بیمه را نیز در نظر گرفت.

آیا می‌توانم به عنوان دانشجوی بین‌المللی در آمریکا کار کنم؟

دانشجویان بین‌المللی با ویزای F-1 مجاز به کار کردن در محوطه دانشگاه به صورت پاره‌وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در طول ترم تحصیلی و به صورت تمام‌وقت در تعطیلات می‌باشند. برای کار خارج از محوطه دانشگاه، باید از اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) مجوز ویژه (OPT یا CPT) دریافت کنند.

چگونه می‌توانم بورسیه تحصیلی برای کالج‌های آمریکا دریافت کنم؟

برای دریافت بورسیه تحصیلی، باید به وبسایت کالج‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر مراجعه کنید و اطلاعات بورسیه‌های موجود را بررسی کنید. بورسیه‌ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند شایستگی تحصیلی، نیاز مالی، فعالیت‌های فوق برنامه و رشته تحصیلی اعطا می‌شوند. همچنین، برخی از سازمان‌های بین‌المللی و بنیادها نیز بورسیه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط
3 پاسخ
  1. پریسا گفت:

    ویزا گرفتن برای ورود به کالج های امریکا چقدر زمان می بره؟

  2. دلسا گفت:

    من بیست سالمه پیش دانشگاهی نرفتم و دیپلمم 11 سال هست. میتونم تو کالج شرکت کنم؟

    1. رضا عبدلمحمد گفت:

      کاربر عزیز
      لطفا تاریخ تولد خود و تاریخ فارغ التحصیلی را بفرمایید تا شرایط شما را بررسی کنیم.
      برای راهنمایی دقیق تر با مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =