طلاق ایرانیان مقیم آلمان

طلاق ایرانیان مقیم آلمان

فهرست مطالب

افرادی که در آلمان مقیم هستند و قصد طلاق دارند باید طلاق خود را در ایران ثبت کنند. معمولا ایرانیان ساکن خارج از کشور، حضور طولانی مدت در ایران برای شرکت در جلسات دادگاه، از بزرگترین مشکلات آن‌ها است. پس بهترین روش برای حل این مشکل، گرفتن یک وکیل متخصص است که پایه یک دادگستری داشته باشد. در صورتی که ایرانی هستید و قصد گرفتن طلاق در آلمان دارید می‌توانید یک وکیل طلاق بگیرید تا کارهای شما را در ایران انجام دهد.

 

مزایای وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان

 

وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان

بزرگترین چالشی که ایرانیان مقیم آلمان با آن روبه‌رو هستند، حضورشان در ایران است. حتی برای گرفتن طلاق توافقی که سریع‌ترین نوع طلاق است، باید 8 الی 10 ماه زمان بگذارید. اما با گرفتن یک وکیل، دیگر از این مشکلات خبری نیست و نیازی به حضور شما در ایران نیست. وکیل طلاق، در همه مراحل به جای شما حضور دارند و می‌توانند طلاق شما را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید : مهاجرت به آلمان

مهریه در آلمان

در صورتی که قصد گرفتن مهریه در آلمان دارید، بهترین راهکار داشتن یک وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور، در ایران است. دقت داشته باشید که برای گرفتن مهریه فقط می‌توانید اموالی که زوج در ایران دارد را توقیف کنید و اموالی که در خارج از کشور دارد را نمی‌توان کاری کرد. در صورتی که قصد طلاق توافقی دارید، شما می‌توانید مهریه را به صورت کامل ببخشید و یا آن را کامل دریافت کنید. این به توافق زوجین بستگی دارد. اگر در دادگاه کشور مقیم، مهریه خود را بخشیده بودید، دیگر حق گرفتن مهریه را در کشور خود یعنی ایران ندارید.

 

قانون طلاق در آلمان برای ایرانیان مقیم آلمان

زوجین ایرانی که ازدواج آن‌ها با توجه به قوانین ایران صورت گرفته است، طلاق خود را باید بر اساس قوانین ایران انجام دهند. برای این کار باید به ایران مراجعه کنند، به فردی از اعضای خانواده خود وکالت دهد یا به یک وکیل آنلاین مهریه بسپارند. برای دادن وکالت به یکی از اعضای خانواده یا وکیل باید از طریق سامانه میخک آلمان اقدام کنید.

 

سامانه میخک

برای ثبت نام در سامانه میخک باید اطلاعات هویتی شامل محل سکونت، نام و نام خانوادگی، شماره تماس و… را وارد کنید. سپس نوع وکالت‌نامه مورد نظر خود را باید انتخاب کنید. بعد از اینکه وکالت‌نامه را ثبت کردید، باید کد رهگیری را از سایت دریافت کنید. سپس به سفارت مراجعه کرده تا احراز هویت انجام شود. با این کار وکیل شما می‌تواند بعد از تایید وکالت‌نامه از سمت شما، این وکالت را از امور خارجه دریافت کند و امور طلاق شما را جلو ببرد.

 

ثبت طلاق توافقی ایرانیان در آلمان

 

ثبت طلاق توافقی ایرانیان در آلمان

اگر طلاق به صورت توافقی باشد، آن را می‌توان به سه شکل اجرا کرد.

  • در صورتی که طلاق با توافق دو طرف در آلمان انجام شده، اصل رای به همراه ترجمه آن با کلیه مدارک را باید به کنسولگری آلمان تحویل بدهید. دقت داشته باشید که باید طلاق در مراکز اسلامی مجاز انجام شود. بعد از آن درخواست تنفیذ طلاق به ایران فرستاده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که در این نوع درخواست طلاق، زوج و زوجه باید هر دو مقیم آلمان باشند. این فرایند سخت و زمان‌بر است. دقت داشته باشید که قبل از دریافت وقت از کنسولگری، باید یکی از زوجین، در سامانه میخک درخواست ثبت طلاق بدهد.
  • راه بهتر این است که از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه، به یکی از آشنایان، بستگان خود و یا وکیل طلاق خود، وکالت برای انجام امور طلاق توافقی را بدهید. وکیل شما بعد از تایید وکالت‌نامه در وزارت امور خارجه، طلاق را طبق توافقات زوج و زوجه در دفترخانه ثبت می‌کند. در این صورت دیگر نیازی به حضور شما در هیچ کجا نیست.
  • راه سوم اقدام از طریق سامانه ثنای قوه قضاییه است. در این صورت شما می‌توانید بدون نیاز به حضور در سفارتخانه، در سامانه ثنا به وکیل طلاق خود برای انجام امور طلاق، وکالت بدهید.

 

ثبت طلاق بر اساس درخواست زوج

  • زوج می‌تواند با تعیین وقت در سامانه میخک و یا مراجعه حضوری به سرکنسولگری، مدارک لازم خود را ثبت کند. مراحل طلاق توسط سرکنسولگری به زوجه گفته می‌شود و او موظف است که سر تایم و تاریخ مشخص شده به آنجا مراجعه کند.
  • با ثبت وکالت‌نامه در سامانه ثنا یا میخک، به وکیل طلاق خود در ایران، برای انجام امور طلاق یک طرفه، وکالت می‌دهد. ولی باید دقت کنید که طلاق یک طرفه از جانب زوج، نیازمند پرداخت حقوق مالی زن است. در این زمینه می‌توامید با یک وکیل مهریه مشورت کنید.

 

ثبت طلاق بر اساس درخواست زوجه

  • اگر زوجه درخواست طلاق داشته باشد، باید با رای طلاق دادگاه آلمان به کنسولگری مراجعه کند و درخواست ثبت تنفیذ طلاق بکند. کنسولگری درخواست را برای برسی به ایران منتقل می‌کند. این روش، دشوار و با احتمال کم است؛ زیرا محاکم در ایران، دادگاه آلمان را با قوانین خود سازگار نمی‌کند.
  • با یک وکیل خانواده در ایران مشورت کنید و بعد از آن پس از اینکه وکالت طلاق خود را به یک وکیل طلاق دادید، وکیل به طرح دعوای طلاق در ایران اقدام می‌کند. از آنجایی که حق طلاق در ایران با مرد است و موارد طلاق در ایران برای زن محدود است، وکیل طلاق باید بهترین موارد قانونی را با استناد به شرط های 12 گانه که در عقدنامه مندرج شده است، برای پذیرش طلاق به دادگاه ارائه دهد.

برای گرفتن بهترین وکیل طلاق می‌توانید با شماره 09121574297 تماس بگیرید.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =