وکیل انلاین مهریه

وکیل آنلاین مهریه (مشاوره رایگان)

فهرست مطالب

وکیل مهریه کیست؟

به وکیل پایه یک دادگستری اطلاق میگردد که نسبت به تمام امور مربوطه در دعاوی خانواده از جمله مهریه تخصص داشته باشد و همچنین نسبت به قوانین مدنی در حوزه مهریه اطلاعاتی کامل داشته و فعالیت خود را در این بخش متمرکز کرده باشد و تسلط کاملی بر اینگونه دعاوی داشته باشد. توصیه میشود که علاوه بر مشاوره با  وکیل مهریه، در صورتی که مایل به انجام شکایت و مطالبه مهریه هستید، رسیدگی به آن را برعهده یک وکیل مهریه قرار دهید. زیرا که بیشتر اشخاص به دلیل نداشتن آگاهی کافی در مورد مسائل حقوقی و عدم توانایی در دفاع از خود به مقصود خویش نمیرسند.

 

ویژگی های وکیل مهریه

وکیل مهریه به دلیل آشنایی با قوانین حقوقی و همچنین به دلیل آشنایی با پرونده‌های مطالبه مهریه و توقیف اموال تجربه بسیار دارد. همچنین وکیل مهریه میبایست علاوه بر موارد بالا، تسلط لازم را بر مواد قانونی و تفسیر آنها را نیز داشته باشد. همچنین یک وکیل ماهر باید با بیان صریح خود روند پرونده زا به سوی صدور حکم به نفع موکل خود پیش ببرد و با ارائه ادله  قوی و دفاعیات صحیح و استناد به مواد قانونی بر قاضی و محکمه اثر گذارد.

بیشتر بخوانید : انواع مهریه و شرایط پرداخت آن ها

ویژگی های وکیل انلاین مهریه

 

مهریه

مهریه مالی است که به ‌محض جاری شدن عقد نکاح به زوجه تعلق گرفته و وی مالک آن میشود و زن این امکان را دارد که هرگونه تصرفی در آن نماید. بنابراین با توجه به این امر که زن مالک مهریه میباشد میتواند هرگاه که بخواهد آن را مطالبه نماید و این امر مستلزم آن است که مراحلی را طی نموده که بهتر است توسط وکیل مهریه صورت بگیرد تا همه مراحل مطابق قانون باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

نحوه مطالبه مهریه در طلاق توافقی

طلاق توافقی به درخواست زوجین محقق میشود و طبق قانون مهریه به زوجه تعلق خواهد گرفت و زوج نمی‌تواند به دلیل توافقی بودن طلاق از پرداخت مهریه به زوجه امتناع ورزد. اگر زوجه بعد از برقراری ارتباط زناشویی از همسرش طلاق بگیرد، باید مهریه به طور کامل به او پرداخت گردد؛ ولی اگر قبل از برقراری ارتباط زناشویی باشد فقط نیمی از مهریه به زوجه تعلق میگیرد و نمی‌تواند نسبت به الباقی آن ادعا نماید.

 

 

انواع مهریه

مهر المسمی

نوعی از مهریه میباشد که در آن زوجین در خصوص میزان آن توافق نموده و میزان آن را در سند نکاحیه درج مینمایند.

مهر المثل

مهر المثل مختص به زمانی است که مهریه توسط زوجین تعیین نشده باشد و  یا این آن چیزی که به‌عنوان مهریه مشخص شده به دلایلی مانند عدم مشروعیت و یا مالیت نداشتن مغایر با شرایط اساسی صحت عقد باشد.

مهر المتعه

نوعی از مهریه است که در آن زوجین در هنگام انعقاد عقد نکاح مقدار آن را تعیین ننموده اند و بعد از انعقاد عقد و قبل از برقراری رابطه زناشویی زوج درخواست طلاق می‌دهد، در این حالت به زنن مهریه متعه تعلق میگیرد.

 

چگونگی حق حبس در مهریه

زوجه مخییر است تا زمانی که مهریه به او پرداخت نگردیده از تمکین عام و خاص در برابرش شوهر امتناع ورزد. اما در صورتیکه مهریه وی عندالمطالبه باشد؛ عدم تمکین مانع از پرداخت نفقه توسط زوج نشده مگر اینکه مهریه از نوع عندالاستطاعه باشد . بنابراین زوجه می‌تواند توسط حقی که قانون برایش در نظر گرفته است تا زمان ایفای تعهد مرد، از حق حبس خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید : آیا مهریه زندان دارد؟ قوانین زندان مهریه

مطالبه مهریه بعد از مرگ همسر

زوجه بعد از فوت همسرش حق دریافت تمام مهریه خود را از ماترک متوفی دارد و باکره بودن زوجه سبب نصف شدن مهریه نمیشود و زن میتواند تمام مهریه خود را دریافت نماید. وکیل مهریه با آگاهی خود از قوانین میتواند بهترین راه را جهت رسیدن به هدف موکل خود ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : اموالی که در طلاق به زن تعلق می گیرد؟

هزینه وکیل مهریه چقدر است؟

عرفاً 10درصد از میزان مهریه به عنوان حق الوکاله تعیین میگردد بدین معنی که وکیل و موکل می‌توانند با تراضی یکدیگر مبلغی را به عنوان دستمزد تعیین نمایند زیرا مهریه مالیت دارد و میزان حق‌الوکاله وکیل نیز با توجه به میزان و نوع مهریه تعیین میگردد.

 

مزایای مشورت با وکیل انلاین مهریه

 

مزایای مشاوره با وکیل آنلاین مهریه:

وکیل مهریه می‌تواند در کوتاه ترین زمان مهریه را دریافت نماید . همچنین دریافت مهر به واسطه وکیل مهریه سبب میشود که نیازی به حضور زوجه در دادگاه نباشد و  وکیل اقدامات لازم را سریعا انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید : اجرا مهریه چقدر زمان لازم دارد؟

محاسبه مهریه چگونه صورت می‌گیرد؟

چنانچه مهریه وجه نقد باشد مناسب با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان پرداخت نسبت به سال اجرای عقد نکاح توسط بانک مرکزی تعیین میشود و چنانچه مهریه سکه طلا باشد مطابق با قیمت روز حساب میگردد.

 

وکیل آنلاین مهریه:

یکی از مسائلی که اخیراً بسیاری از افراد جامعه با آن درگیر هستند، مسائل مرتبط به مهریه و دعاوی راجع به آن میباشد؛ به همین خاطر وکلای دادگستری در فضای مجازی امکاناتی را برای مردم در نظر گرفتند که به واسطه آن اشخاص بتوانند با پرسش و پاسخ ابهامات خود را برطرف نمایند. بنابراین وکیل آنلاین مهریه گزینه ای مناسب در این خصوص بوده و میتواند بهترین مشاوره را به افراد ارائه نماید. در مباحث تخصصی تر مهریه، به وکلایی که به صورت اختصاصی به این موضوع میپردازند، وکیل مهریه اطلاق میشود. وکیل آنلاین مهریه تمام مسائل حقوقی مرتبط با مهریه را شرح داده و روشهای حل مشکلات را در این زمینه بیان مینماید.

بیشتر بخوانید : اجرا گذاشتن [درخواست مهریه] به صورت اینترنتی

برخی از مزایای وکیل آنلاین مهریه:

  • برقراری ارتباط به صورت شبانه روزی
  • دسترسی سریع و آسان و نامحدود
  • ارتباط با وکیل و دریافت مشاوره از راه دور

 

نحوه مشاوره با وکیل آنلاین مهریه:

در صورت نیاز به خدمات وکیل آنلاین مهریه میتوانید با گروه دکتر رضا عبدالمحمد در ارتباط باشید:

تلفن: 0912157429702188501196

واتساپ: 09121574297

ایمیل: Reza.abdolmohammad.lawyer@gmail.com

اینستاگرام: rezaabdolmohammad@

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =