وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

فهرست مطالب

از آنجا که سفر مهاجران به ایران معمولا کوتاه است و پروسه حقوقی پرونده های دادگاه نیز طولانی، از این رو بانوان ساکن در خارج از کشور می توانند در محل زندگی خود با استفاده از وکیل نسبت به دریافت مهریه یا طلاق خود اقدام نمایند. وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور می تواند با اخذ وکالت از زوجه تمامی مراحل قانونی دریافت مهریه را بدون حضور زوجه در دادگاه انجام دهد. لازمه این امر این است که زوجه ضمن مراجعه به یکی از سفارت خانه ها یا کنسولگری های ایران، وکیل مورد نظر خود را انتخاب نماید. در دریافت مهریه، انتخاب وکیل مهریه مجرب حائز اهمیت است پس بهتر است پیش از انجام هر کاری ابتدا در مورد وکیل مهریه تحقیق کنید. بدون شک وکیل رضا عبدالمحمد یکی از بهترین وکلا در زمینه خانواده است که به عنوان وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور نیز فعالیت دارد.

 

مشاوره با دکتر عبدالمحمد از طریق واتس‌اپ 

 

وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

 

مراحل فرآیند طلاق یا مهریه در خارج از کشور

  1. انتخاب وکیل پایه یک دادگستری مناسب
  2. اعطای اختیارات لازم به وکیل برای انجام پروسه طلاق و امضای وکالت نامه
  3. ثبت و مهر و امضای وکالتنامه در سامانه میخک.
  4. تایید وکالتنامه ثبت شده و دریافت کد رهگیری آن.
  5. وکیل منتخب باید از وزارت امور خارجه کپی برابر اصل وکالتنامه را دریافت نماید.

با انجام مراحل بالا، وکیل می تواند با نیابت از طرف زوجه، پروسه قانونی را به نیابت از ایشان انجام دهد. در این صورت دیگر نیازی به حضور زوجه در جلسات دادگاه و … نمی باشد.

 

بیشتر بخوانید : هزینه وکیل مهریه

 

شرایط دریافت مهریه ایرانیان خارج از کشور

در صورت سکونت زوجه در خارج از کشور، برای مطالبه و دریافت مهریه باید از طریق کنسولگری یا سفارت ایران در کشور خود، نسبت به انتخاب وکیل اقدام نماید. پس از انتخاب وکیل، وکیل انتخاب شده در داخل کشور به نیابت از ایشان انجام خواهد داد. در این حالت دیگر نیاز به حضور زوجین در جلسات دادگاه و کشور نخواهد بود.

 

نکات مهم در انتخاب وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

  • اطمینان از امانتداری و کارآمدی وکیل اهمیت زیادی دارد.
  • دریافت مهریه در صورتی که زوج وضعیت مالی خوبی داشته باشد و این موضوع نیز در  دادگاه اثبات گردد به راحتی میسر خواهد بود. اگر زوج تمکن مالی نداشته باشد پروسه دریافت مهریه بسیار پیچیده و سخت است اما با انتخاب وکیل مهریه مناسب پرونده شما با موفقیت به پایان می رسد.

 

بیشتر بخوانید :وکیل آنلاین مهریه (مشاوره رایگان)

 

در صورتی که مرد خارج از کشور سکونت داشته باشد دریافت مهریه به چه صورت است؟

سکونت زوجین در داخل یا خارج از کشور تاثیری در شرایط و وصول مهریه نخواهد داشت؛ بنابراین اگر مرد ساکن خارج از کشور باشد نیز می توان از ایشان مهریه را مطالبه نمود. در این حالت زوجه اقدامات قانونی به اجرا گذاشتن مهریه را انجام می دهد و از طریق سفارت خانه ها و کنسولگری های ایران این موضوع به زوج ابلاغ خواهد شد. در این حالت اگر زوج از پرداخت مهریه امتناع ورزد، از آنجا که مهریه به عنوان بدهی و دینی بر ذمه مرد است پس به محض اجرا گذاشتن ان باید پرداخت شود؛ بنابراین از راه های قانونی می توان مبلغ مهریه را از مرد دریافت نمود. 

 

وکیل مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

 

روش‌ مطالبه مهریه در خارج از کشور

شاید بپرسید آیا گرفتن مهریه در خارج از کشور امکان پذیر است؟ باید گفت بله از خارج از کشور نیز می توان مهریه را مطالبه کرده و به اجرا گذاشت. برای به اجرا گذاشتن مهریه در خارج از کشور می توان از روش های زیر اقدام نمود:

  • اداره ثبت اسناد و املاک
  • دادگاه خانواده
  • دادگاه های خارجی

با توجه به جنبه بین المللی که برخی تعهدات مالی دارند، و مهریه نیز قراردادی مالی است؛ بنابراین از طریق دادگاه های خارجی نیز می توان نسبت به دریافت مهریه اقدام کرد اما به شرط آن که دستگاه قضایی ایران با دستگاه قضایی کشور مورد نظر هماهنگی کامل داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید : درخواست مهریه اینترنتی (صفر تا صد مراحل)

 

بهترین روش مطالبه و به اجرا گذاشتن مهریه برای ایرانیان خارج از کشور

اگر زوجین درباره مهریه و طلاق توافق نکرده باشند، برای مطالبه و به اجرا گذاشتن مهریه باید از دو روش اداره ثبت اسناد و املاک و همچنین دادگاه خانواده اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهند. اما اگر زوجین بر سر مهریه و طلاق از قبل به توافق رسیده باشند، طلاق توافقی خواهد بود. در این صورت دیگر نیازی به اجرا گذاشتن مهریه نخواهد بود.

در هر یک از حالت های ذکر شده، با توجه به شرایط زوجین ممکن است یکی از روش های مطالبه و به اجرا گذاشتن مهریه زودتر به نتیجه رسد. برای تشخیص صحیح این راه باید از وکیل مهریه متخصص کمک گرفت تا پروسه قانونی آن بدون فوت وقت سریعاً انجام شود.

 

بیشتر بخوانید :درخواست مهریه اینترنتی (صفر تا صد مراحل)

 

ویژگی های وکیل مهریه مناسب 

  1. تخصص و مطالعه فراوان در زمینه های حقوقی
  2. امانتدار بودن و خیانت نکردن
  3. هزینه معقول و به صرفه
  4. تجربه کاری بالا

لازم به ذکر است که لازمه تجربه کاری بالا سن بالای وکیل نیست، چه بسا وکلای جوانی هستند که در پرونده های مختلفی مشارکت داشته و تجربه کاری زیادی نیز دارند. وکیل رضا عبدالمحمد با تجربه و مهارت بالایی که دارد، نتیجه رضایت بخش موکل را در پرونده های زیادی به دست آورده است.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =