اینجا هستید : وکیل عبدالمحمد > مقالات > ثبتی و ملکی > وکیل پیمانکاری تهران
وکیل پیمانکاری تهران

وکیل پیمانکاری تهران

فهرست مطالب

قرارداد پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری در اصل تعیین کننده کلیه حقوق و تکالیفی میباشد که برای طرفین قرارداد یعنی کارفرما و پیمانکار می توان تصور نمود. جهت شناخت این قرارداد لازم است که با شرایط عمومی پیمان اعلام شده از جانب سازمان برنامه و بودجه کشور آشنایی کامل داشت. قرارداد پیمانکاری انواع گوناگونی دارد که انعقاد آن نیاز به علم و تجربه دارد فلذا توصیه میگردد که جهت تنظیم قراردادی کاربردی و قانونی از خدمات وکیل قرارداد پیمانکاری بهره مند شوید.

 

خصوصیات وکیل قرارداد پیمانکاری

وکیل قرارداد پیمانکاری دارای دو خصوصیت برجسته میباشد؛ اولاً میبایست در مباحث قرارداد های پیمانکاری دانش حقوقی لازم را داشته باشد و قوانین و مقررات مرتبط را به درستی بشناسد و بر آنها تسلط داشته باشد. ثانیاً اینکه وکیل پیمانکاری میبایست تجربه کاری فعالیت در همین زمینه را به شکل عملی داشته و با قراردادهای پیمانکاری و مسائل مرتبط با آن، آشنایی کامل داشته باشد تا بهترین راهکار را به موکل خود ارائه نماید.

بیشتر بخوانید : انواع قرارداد پیمانکاری

ویژگی وکیل پیمانکاری تهران

 

طرفین قرارداد پیمانکاری:

قرارداد پیمانکاری به عنوان یک عقد همانند سایر عقود، نیازمند دو طرف برای انعقاد میباشد. در قرارداد پیمانکاری یکی از طرفین کارفرما میباشد که مالک پروژه مورد تراضی بوده، که در قرارداد های پیمانکاری عموماً دولت است، مانند: قرارداد های منعقد شده بین شهرداری و شرکت های خصوصی یا اشخاص و یا قرارداد پیمانکاری برق و یا قرارداد پیمانکاری مربوط به انواع عملیات های ساختمانی و …. . طرف دیگر قرارداد پیمانکاری، پیمانکار میباشد که میتواند هم شخص حقیقی باشد و هم شخص حقوقی و انجام پروژه مورد توافق بر عهده پیمانکار خواهد بود.

بیشتر بخوانید : انواع کلاهبرداری ملکی

ویژگی های وکیل پیمانکاری تهران:

اولاً وکیل پیمانکاری باید آگاه به شرایط عمومی پیمان و شرایط خصوص پیمان باشد.

ثانیاً وکیل قرارداد پیمان باید دارای تجربه و سابقه وکالت در دعاوی پیمان باشد.

ثالثاً باید با عنایت به مندرجات قرارداد پیمانکاری کلیه حقوق و تکالیف پیمانکار و کارفرما را رعایت کند.

قرارداد پیمانکاری از قرارداد هایی میباشد که به سبب گذشت مدت زمان طولانی از موعد انعقاد قرارداد تا پایان پروژه ممکن است اختلافات فراوانی فی مابین کارفرما و پیمانکار اتفاق بیفتد؛ از قبیل خسارت های تاخیر در تادیه های مالی از سوی کارفرما یا خسارات تاخیر در تحویل پروژه از جانب پیمانکار و یا حوادثی که در طی مدت کار برای کارگران مشغول در پروژه رخ میدهد و … به جهت وکیل پیمانکاری تهران میبایست دارای تجربه و تخصص کافی در این امر باشدتا بتواند از حق و حقوق موکل خود به بهترین نحو دفاع نماید.

بیشتر بخوانید : هزینه وکیل سرقفلی

تنظیم قرارداد پیمانکاری به واسطه وکیل

براساس نظر وکیل پیمانکاری تهران، اینگونه از قراردادها دارای ویژگی های خاصی هستند. از مهم ترین ویژگی قراردادهای پیمانکاری، مبلغ این قراردادها میباشد که عموما به نسبت سایر قراردادها شامل مبالغ بالاتری میشود. همچنین ویژگی دیگر این قراردادها مدت آن میباشد، که این مدت در قراردادهای پیمانکاری علاوه بر اینکه از اول طولان است، در طول اجرای پروژه نیز دلایل فراوانی سبب طولانی تر گشتن این مدت میگردد که این افزایش مدت یکی از معضلات طرفین نیز محسوب میگردد. تنظیم قرارداد پیمانکاری توسط وکیل پیمانکاری، باعت لحاظ گردیدن کلیه شرایط قانونی و رعایت حقوق همه طرفین از جمله کارفرما و پیمانکار در ذیل قرارداد خواهد شد.

 

وکیل پیمانکاری تهران

بیشتر بخوانید : ترهین ملک

نحوه تعیین حق الوکاله وکیل پیمانکاری تهران:

تعیین حق الوکاله قرارداد پیمانکاری به موارد زیادی بستگی دارد که وکیل (پایه یک دادگستری) بعد از بررسی تمامی جوانب مبلغ حق الوکاله خود را تعیین مینماید. برای مثال حق الوکاله پرونده ای در تهران با پرونده ای در شهرستان متفاوت خواهد بود و همچنین مبلغ قرارداد نیز در میزان حق الوکاله موثر میباشد است و سایر عواملی که در زمینه تعیین حق الوکاله وکیل موثر است. اما در نظر داشته باشید که تعیین حق الوکاله به صورت توافقی بوده و میتوان در پرداخت مبلغ نیز از شرایط پرداخت اقساط استفاده نمود.

بیشتر بخوانید : خلع ید از سرقفلی

وکیل پیمانکاری برای شرکت ها:

قراردادهای پیمانکاری از قراردادهای تخصصی میباشد و به هیچ وجه نمیتوان تصور نمود که بدون وکیل پیمانکاری این قراردادها منعقد گردد. هیچ شخصی به جز وکیل این نوع از قرارداد ها نمیتواند با کلیه زوایای این قراردادها آشنا باشد و به همین دلیل برای هر شرکت پیمانکاری واجب است که یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه پرونده های پیمانکاری داشته باشد، در نتیجه نداشتن وکیل در این زمینه سبب بروز ضرر و زیان های فراوانی به خواهد بود.

همراهی و مشاوره های وکیل قراردادهای پیمانکاری در زمینه های ذیل خواهد بود:

  1. وکیل پیمانکاری در زمان انعقاد و تنظیم قرارداد
  2. تنظیم قرارداد پیمان خصوصی به واسطه وکیل
  3. بررسی قرارداد های پیمان حتی بعد از امضا و انعقاد آن
  4. مشاوره با وکیل پیمانکاری جهت طرح دعوا
  5. وکیل قرارداد پیمانکاری جهت وکالت در پرونده های حقوقی و کیفری

 

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =