وکیل ملکی آنلاین

فهرست مطالب

مشورت با وکیل ملکی زمانی لازم است که افراد با اموال غیر منقول مانند زمین و ملک سر و کار داشته باشند. پرونده های ملکی معمولا ظرافت زیادی داشته و به قول معروف پیچیده هستند، به همین منظور نیز دریافت مشاوره از وکیل ملکی آنلاین حائز اهمیت است.

در پرونده های حق سرقفلی، مالکیت، حق کسب و پیشه و … که موضوع آن ها در رابطه با اموال غیر منقولی است و شخصی به عنوان ذی النفع به دنبال اثبات مالکیت مالی در آنها باشد، از انجا که این پرونده ها حساسیت زیادی دارند؛ بنابراین بهتر است رسیدگی و پیگیری پرونده را به وکیل ملکی متخصص بسپارید تا حق و حقوق شما را زنده نماید.

گروه حقوقی دکتر رضا عبدالمحمد(وکیل پایه یک دادگستری) با وکلای متخصص در زمینه ملکی برای ارائه مشاوره ملکی در خدمت شما است.

 

برای دریافت مشاوره از وکیل متخصص ملک با شماره 09121574297 تماس بگیرید.

 

دسته بندی انواع مختلف دعاوی ملکی

دعاوی ملکی همانطور که از نامش پیداست با حوزه های ملک و املاک ارتباط دارد که انواع مختلفی نیز دارند.

انواع دعاوی ملکی عبارت اند از:

  • حقوقی
  • کیفری
  • ثبتی

 

خدمات وکیل ملکی انلاین

 

ویژگی های دعاوی ملکی کیفری

دعاوی که موضوع اصلی آن ها نزاع در زمینه حقوق مالکیت، تملک و املاک است که در آن ها تخلفات کیفری بررسی و پیگیری می شود، دعاوی ملکی کیفری نام دارند. در دعاوی ملکی کیفری بزه یا تخطی که مرتکب شده و فیصله دادن به رویداد های مالی، حقوقی املاک رسیدگی و پیگیری می شود. دادگاه صالح برای رسیدگی به این دعاوی دادسراها و دادگاه های کیفری محل ملک مذکور می باشند.

به عنوان نمونه اگر فردی به صورت غیر قانونی و بدون اجازه به ملکی ورود کرده و از آن به نفع خود بهره برداری نماید و در مواردی نیز تملک ملک را به خود اختصاص دهد، در موارد ذکر شده دعوای ملکی کیفری مطرح می گردد موضوع آن وارد شدن به ملک و سوء استفاده از آن و همچنین تملک خواهد بود که بدان رسیدگی می شود.

دعاوی ملکی کیفری شامل سرقت و دزدی، اختلاس، تخریب معتمد، تجاوز به ملکیت، تزویر و تحریف سندها، دعوای تخریب محیط زیست و دعوای نقض قوانین ساخت و ساز می باشند.

 

بیشتر بخوانید : هزینه وکیل سرقفلی

 

ویژگی های دعاوی ملکی حقوقی

برخی دعاوی به دلیل نا آگاهی اشخاص از قوانین و مقررات ملکی اتفاق می افتند که به ان ها دعاوی ملکی حقوقی می گویند. از آنجا که در این دعاوی جرمی رخ نمی دهد پس بحث ارتکاب جرم و تعیین مجازات نیز مطرح نمی شود.

دعاوی ملکی حقوقی شامل ابطال سند رهنی، تایید فسخ قرارداد، ارائه اصل سند مالکیت توسط مالک، درخواست بطلان معامله ی فضولی، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای خلع ید، الزام به تحویل ملک، تایید و اثبات وقوع بیع  می باشند.

 

بیشتر بخوانید : وکیل سرقفلی تهران

 

ویژگی های دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی شامل درخواست اصلاح سند، درخواست افراز و تفکیک املاک مشاعی، اختلافات و اشتباهات موجود در امور ثبت اسناد و املاک و همچنین دعاوی مرتبط با اشتباهات ثبتی می باشند.

 

وکیل ملکی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

 

  1. جلوگیری از ضرر و زیان های مالی:

مزیت بزرگ ورود وکیل ملکی متخصص به یک پرونده این است که از بروز ضرر های مالی بزرگ بر دارایی و اموال اشخاص جلوگیری به عمل می آورد. برای مثال امروزه یکی از شایع ترین دعاوی ملکی فروش مال غیر بوده که فروشنده طی معاملات متعددی اقدام به فروش ملک خود به افراد متفاوتی نموده و افراد را فریب می دهد. این موضوع بیشتر در بنگاه هایی که سند مبایعه نامه ای را به صورت قولنامه ای به فروش می رسانند دیده می شود که در این زمان با مشورت و حضور یک وکیل ملکی متخصص به دام چنین افرادی نخواهید افتاد.

 

  1. تنظیم انواع قرارداد ملکی با رعایت اصول قانونی آن:

به طور کلی تنظیم قراردادهایی که با اموال غیرمنقول (ملک، زمین) مرتبط باشند حساسیت زیادی دارد و اگر به عنوان خریدار، مستاجر یا شریک قصد ورود به چنین معاملاتی را دارید، در صورت عدم آگاهی از مفاد قرارداد بهتر است برای جلوگیری از فریب خوردگی و ضرر و زیان های مالی با وکیل ملکی مجرب مشورت نمایید. وکیل ملکی از فریب خوردن شما در قراردادهای ملکی جلوگیری می کند. از مهم ترین قراردادهای ملکی عبارت اند از:

  • قرارداد فروش ملک یا پیش فروش ملک
  • قرارداد مشارکت در ساخت
  • قرارداد رهن ملک
  • قرارداد وکالت برای انتقال سرقفلی

 

بیشتر بخوانید : وکیل ملکی تهران

 

انتخاب وکیل ملکی آنلاین

 

  1. دعاوی سرقفلی:

دعاوی سرقفلی فی مابین موجر و مستاجر املاک تجاری پیش می آید. نمونه بارز این دعوا زمانی اتفاق می افتد که مالک عین مال خواستار سلب و تخلیه صاحب حق سرقفلی از ملک مذکور باشد که منافع و سرقفلی آن به مستاجر تعلق داشته باشد. دعوایی فراتر از مورد نامبرده زمانی است که موجر با وجود تخلیه ملک تجاری توسط مستاجر، نسبت به پرداخت حق سرقفلی اقدامی انجام ندهد. برای حل اینگونه دعاوی بهترین راه حل مشورت با وکیل ملکی آنلاین می باشد.

 

  1. معامله معارض:

معامله معارض درواقع به انجام بیش از یک معامله نسبت به عین و منفعت ملک گفته می شود به طوری که اثبات مالکیت فرد را خدشه دار نماید. در این معاملات در وحله اول نقل و نتقالات به موجب سند رسمی یا عادی بوده و در وحله بعدی سند رسمی به دیگری انتقال داده شده است. در این معاملات مشخص نیست که ملک مورد معامله متعلق به مالک اول است یا مالک دوم. در ماده 117 قانون ثبت اسناد و املاک از جرم معاملات معارض یاد شده است.

در اینگونه پرونده ها وکیل ملکی آنلاین سعی دارد که با اثبات غیرقانونی بودن معاملات بعدی مالکیت مالک اول را اثبات نماید.

 

انتخاب وکیل ملکی آنلاین مجرب چه اهمیتی دارد؟

برای کسب موفقیت در پرونده های ملکی نیاز است که با توجه به ظرافت و پیچیدگی این پرونده ها با وکیل ملکی آنلاین مشورت نمایید. اگر وکیل ملکی تسلط کافی به قوانین و مقررات این حوزه داشته باشد، می تواند در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. همچین مشورت با وکیل ملکی در کاهش هزینه ها نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

بیشتر بخوانید : پایان کار شهرداری 

 

نکات مهم در زمینه املاک و مستغلات

  • عنوان قرارداد شرط داوری در قراردادهای مربوط به املاک بررسی گردد.
  • شناسایی مالک اصلی و ابتدایی ملک مورد نظر با وجود آنکه نام ایشان در قرارداد عنوان نمی شود.
  • با توجه به اهمیت موقوفه نبودن ملک، باید وضعیت موقوفه بودن ملک مورد بررسی قرار گیرد.
  • طرح دعوا باید بر علیه تمامی ایادی قبلی انجام شود.
  • اینکه آیا قرارداد تنظیم شده با وکالت بوده یا اینکه شخص اصلی نسبت به تنظیم آن اقدام نموده باید بررسی گردد.
دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =