اینجا هستید : وکیل عبدالمحمد > مقالات > ثبتی و ملکی > وکیل ثبت برند تهران
وکیل ثبت برند تهران

وکیل ثبت برند تهران

فهرست مطالب

وکیل ثبت برند به چه معناست؟

وکیل ثبت برند یک وکیل  دادگستری است که حوزه امور ثبتی شرکت ها تخصص دارد و  به مشاوره و وکالت در مورد امور حقوقی و ثبتی شرکتها (وکیل ثبت شرکت) مشغول است. وکیل (پایه یک دادگستری) ثبت برند مسئولیت دادن مشاوره  قانونی به افراد در رابطه با موارد مربوط به ثبت علامت تجاری را بر عهده دارد.

ثبت برند تجاری همانند سایر امور، دارای سلسله مراتب مشخص  قانونی است که رعایت آن از ملزومات به ثبت رسیدن شرکت است.

از آنجایی که اقدامات مربوط به ثبت شرکت و برند تجاری آن، حاصل سرمایه چندین نفر می‌باشدو به خاطر لزوم حفظ سرمایه و جلوگیری از ایجاد دعاوی آتی  می‌بایست از اشخاصی متبحردر این راستا کمک گرفت که در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشند.

بیشتر بخوانید : وکیل پیمانکاری

برند یا علامت تجاری چیست؟

برند یا علامت تجاری به عنوان نشان تجاری، اسم، علامت، شعار، طرح یا هر چیز دیگری است که به منظور شناسایی محصولات یا خدمات شما استفاده می‌شود.

برندهاباعث می شوندتا صاحبانشان به راحتی محصولات خود را معرفی و ویژگی‌های مختلف آن را بیان کنند و در عرصه رقابت تجاری بتوانند خود را نسبت به دیگران متمایز کنند. همین ویژگی‌ها باعث می‌شود یک  محصول در بازار شناخته شودو باعث کسب درامد زیادی شود.

شما با استفاده از مشاوره و راهنمایی های وکیل ثبت برند تهران می توانید به صورت ساده و با راهنمایی های حرفه ای برند خود را ثبت کرده واز مزایای ثبت برند بهره مند شوید.

 

وکیل ثبت برند تهران

بیشتر بخوانید : وکیل ثبتی

مزایای ثبت برندوعلامت تجاری

1-حق استفاده انحصاری از برند:

با ثبت برند، شما حق استفاده از نام تجاری، شعار، طرح و هر چیز دیگری را منجصرا به منظور شناسایی محصولات یا خدمات شما استفاده می‌شود

در ضمن با ثبت برند، موجب جلوگیری از استفاده نام تجاری شما توسط دیگران را خواهد شد.این حقوق مالکیت فکری به شما اجازه می‌دهد تا از سواستفاده دیگران از نام تجاری خود جلوگیری کنید و در صورت نیاز،از طریق قانونی مانع آنها گردید.

2-تعریف ویژگی کلیدی برای برند:

با ثبت برند، شما به مشتریان خود می‌گویید که محصولات و خدمات شما چه ویژگی کلیدی ای دارد و چه ارزش اساسی ای دارد. این باعث می شود تا بازاریابی بهتری برای محصولات و خدمات خود داشته باشید.

3-ایجاد تمایز

ثبت برند علاوه بر شما باعث میشود  مشتریان شما بتوانند به راحتی محصول و یا خدمات شما را پیدا و از آن استفاده کنند.

همچنین این امر باعث می شود شما هر چه بیشتر به نیاز های مشتری ها اطلاع پیدا کنید و بدانید که بر چه اساسی به سراغ برند شما می آیند و یا چه دلیلی باعث می شود به سراغ رقیبان  شما بروند.

با افزایش کیفیت محصولات خود  و تطبیق آن با خواست مخاطب می توانید سهم بیشتری در بازار پیدا کنید.

4-مارکتینگ و فروش محصول و خدمات

امروزه مارکتینگ  به یکی از رکن های اساسی هر تجارتی تبدیل شده است. اساس کار مارکتیگ شناساندن و به شهرت رساندن محصولات یا خدمات است که  این امر بدون برند و لوگو امکانپذیر نیست.

5-نمایندگی

حق امتیازواعطای نمایندگی  یکی دیگر از مواردی است که انگیزه ای برای ثبت برند به شمار می رود.

زمانی که شما برند خود را به ثبت می رسانید، اجازه استفاده برای اشخاص دیگری نیز مهیا می شودتا با کسب اجازه از شما ودرقالب نمایندگی از شهرت و اعتبارشما بهره مند شوند ودر ضمن موجب کسب درامد و شهرت برای برندشما شود.

6-ایجاد دارائی

اگر برندشما بتواند در بازار ارزش و شهرت پیدا کند، خود برند به تنهایی می تواند یک دارائی ارزشمند به شمار رود. ببه این معنی که در آینده می توانید برند خود را به فروش برسانید و یا افرادی به نشانه اعتبار از نام برند شما در تجارت خود استفاده کنند تا محصولات خودشان شناخته تر شود و می تواند درآمدی مناسب برای شما ایجاد کند.

7-وام و سرمایه

یک برند ثبت شده می تواند اعتباری در مقابل بانک ها و سرمایه گذاران باشد. گرفتن وام و یا پیدا کردن سرمایه گذار وقتی  امکان رخ دادن دارد که برند خود را به ثبت رسانده باشید. ثبت برند باعث می شود که شما به طور قانونی دارای حقوق و امتیازات شوید ودرباره ی دریافت تسهیلات می تواند به بانک ها و سرمایه گذارها این اطمینان را بدهد که تجارت شما قابل اعتماد و شناخته شده است.

بیشتر بخوانید : وکیل سرقفلی تهران

اعتراض به ثبت علامت تجاری و تفاوت آن با ابطال برند

طبق ماده ۳۷ قانون قانون ثبت اختراعات ، طرحهای صنعتی و علائم تجاری بعد از اینکه شخصی از طریق اظهارنامه ثبت علامت تجاری ، درخواست ثبت برند خود را انجام میدهد ، پیش از ثبت درخواست او در روزنامه رسمی آگهی می شود تا هر شخصی ادعایی دارد مثلا مدعی است که درخواست ثبت برند جدید ، شبیه برند او است می تواند  ظرف سی روز به اداره مالکیت صنعتی اعتراض خود را ارائه کرده وطرح دعوا کند.

اداره مالکیت صنعتی ادعا و دفاعیات طرفین را برای آنها می فرستند و نهایتا تصمیم میگیرد که درخواست ثبت علامت جدید را ثبت کند و یا رد کند.

بیشتر بخوانید : انواع کلاهبرداری ملکی

وکیل ثبت برند تهران

 

ابطال برند چیست و چه تفاوتی با اعتراض به ثبت برند دارد؟

ابطال برند برای زمانی است که یک برندی ثبت شده است و شخصی که ذینفع برند است مثلا مدعی است علامت مشابه او ثبت شده است یا اسم یکسان ، میتواند ظرف سه سال به دادگاه حقوقی تهران دادخواست ابطال برند ثبت شده یا به صورت دقیق تر دادخواست ابطال ثبت علامت تجاری  را ارائه کند.

تفاوت بعدی در مرجع رسیدگی کننده است این است که اعتراض به ثبت برند را در وهله اول اداره مالکیت صنعتی برررسی مینماید  ولی ابطال برند  ، توسط دادگاه حقوقی تهران (معمولا شعبه سوم مجمتع قضایی شهید بهشتی تهران ) رسیدگی می شود.

بیشتر بخوانید : هزینه مشاوره ملکی

تمدید علامت تجاری و مدت اعتبار برندبه چه معناست؟

وقتی شما برندی را ثبت می کنید ، به مدت محدود(10 سال)برای شما حق انحصاری ایجاد می کند . پس از پایان ۱۰ سال یک مدت ۶ ماه هم دارای  حق اولویت هستید. درصورتیکه برند بعد از این مدت تمدید نشود مثل حالتی است که از ابتدا  ثبت نشده است . در نتیجه هرکسی می تواند آن را ثبت کند و از کلیه حقوق آن بهره مند شود.

بیشتر بخوانید : وکیل شهرداری

وکیل ثبت برند تهران

وکیل ثبت برند، کسی است که به شما در فرآیند ثبت برند کمک می‌کند. وکیل ثبت برند با شما در تمام فرآیند ثبت برند همراه است و به شما در انجام این فرآیند کمک خواهد کرد. او قبل از اقدام علامت های ثبت شده را بررسی می کند تا مطلع شود که آیا برند مشابه با علامت تجاری ای که قصد ثبت آن را دارید قبلا ثبت شده است و یا خیر و به شما در فرآیند ثبت برند کمک شایانی خواهد کرد.

وکیل ثبت برند همچنین به شما در حفظ حقوق مالکیت فکری خود ، در صورت استفاده از نام و علامت  تجاری شما توسط دیگران، کمک خواهد کرد. او به شما در انجام اقدامات قانونی برای محافظت از حقوق مالکیت فکری خود کمک می کند و در صورت لزوم، به شما در دادگاه کمک خواهد کرد.

استفاده از وکیل ثبت برند به جز اینکه موجب ایجاد  سرعت در ثبت می شود ، باعث می شود که ثبت علامت تجاری به صورت کامل و صحیح صورت بگیرد . به عنوان مثال برندی که ثبت می کنید باید تمامی طبقات مرتبط با فعالیت شما ثبت شود همچنین باید نام تجاری و لوگوی شما هم ثبت شود  در نتیجه اگر هر بخش از این بخش ها به صورت ناقص ثبت شود ، ممکن است توسط دیگران ثبت شود و مانع فعالیت شما با آن نام یا برند شوند وباعث شوند تمام هزینه های برندسازی و تبلیغات شما به هدر رود.

مراحل ثبت علامت تجاری از طریق سایت اداره مالکیت معنوی اداره ثبت صورت می گیرد.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =