وکیل چک تهران

وکیل چک در تهران همراه با مشاوره تخصصی

فهرست مطالب

وکیل چک تهران

امروزه با توجه به اینکه تخلفات و جرایم مربوط به چک افزایش یافته اند، پرونده های قضایی چک نیز زیاد شده به همین دلیل نیاز به وکیل چک در تهران و سایر شهرها بیش از پیش حس می شود. رایج ترین جرایم و تخلفات مربوط به چک ها، صدور چک بلامحل (مشاهده مجازات صدور چک بی محل) است. زمانی که صادرکننده چک موجودی کافی برای پرداخت چک ندارد، دارنده چک نیز مجبور به برگشت زدن آن می شود. در این حالت صادرکننده چک مرتکب جرم صدور چک بلامحل و برگشتی می گردد.

به همین منظور نیز دریافت کننده چک می تواند از صادرکننده شکایت کند، برای شکایت نیز برای آنکه با شکست موجه نشود بهتر است از وکیل چک کمک گیرد؛ زیرا وکیل چک برگشتی از تمامی قوانین و مقررات چک آگاه بوده و می تواند در حصول موفقیت نقشی مهم داشته باشد.

 

وکیل چک تهران چه کمکی به شما می کند؟

  1. حضور در دادگاه
  2. تسریع امور و روند بررسی پرونده
  3. دانش و تجربه بالا در اینگونه پرونده ها
  4. آگاه کردن شما از حقوق قانونی که دارید
  5. ارائه مشاوره در پروسه رسیدگی به پرونده

 

مشاوره با وکیل چک تهران

 

قانون جدید چک 1402

امروزه چک یکی از مهم ترین اسناد تجاری است که به وفور بین افراد و کسبه کاربرد دارد. اغلب افرادی که حیطه کاری آن ها خرید و فروش کالا یا کسب و کارخای مختلف است، بیشتر از سایرین با چک سروکار دارند. گاهی نیز فردی هنگام خرید نقدینگی کافی برای پرداخت وجه را ندارد و به همین دلیل نیز مجبور به صدور چک می شود. نکته مهم هنگام صدور چک این است که موجودی حساب به اندازه مبلغ مندرج در چک باشد در غیر این صورت چک برگشت خواهد خورد.

به تازگی برای جلوگیری و کاهش جرایم مربوط به چک در مجلس قوانین جدید وضع شده که طبق آن چک های جدید صیادی جایگزین چک های قدیمی شده اند. با پیدایش چک های جدید، صدور چک در وجه حامل، شپت نویسی یا ظهرنویسی چک ممنوع شده و چک مذکور باید در سامانه صیاد ثبت گردد.

به همین منظور نیز به هنگام نقل و انتقالات چک ها و اطلاعات مربوط به صدور چک، این امور باید در سامانه صیاد ثبت شود. برای ثبت در سامانه صیاد می توان از طریق دستگاه عابربانک یا حتی اپلیکیشن های موجود در گوش های هوشمنداقدام نمود.

بیشتر بخوانید : وکیل چک سرقتی

مراحل شکایت از چک برگشتی

شکایت از چک برگشتتی زمانی مطرح می شود که برای وصول چک به بانک مراجعه کرده اما با عدم موجودی جهت پرداخت مبلغ چک مواجه می شویم. در این زمان باید مراحل زیر طی شود:

  1. بهتر است همان ابتدا چک مذکور را برگشت بزنید تا پروسه رسیدگی به پرونده کوتاه تر شود.
  2. پس از برگشت زدن چک گواهی عدم پرداخت باید از بانک اخذ گردد.
  3. در مرحله بعد باید برای شکایت و دادخواهی به نهادهای قانونی مراجعه شود. (دادخواست مطالعه وجه چک)
  4. سپس هزینه صدور اجراییه برای وصول چک پرداخت گردد.
  5. پس از پرداخت هزینه شکایت شما ثبت شده و در مرجع مربوطه رسیدگی خواهد شد.

 

توقیف اموال برای چک برگشتی

در صورتی که به هنگام سررسید تاریخ چک، چک مذکور وصول نشود فرد می تواند گواهی عدم پرداخت را از بانک دریافت کرده و سپس با کمک وکیل چک تهران نسبت به طرح دعوای وصول چک اقدام نماید. پس از ثبت شکایت در مرجع مربوطه دادگاه در صورت صلاحدید و وجود شرایط لازم دستور توقیف اموال صادرکننده چک را صادر می کند. در این زمان در صورتی که صادرکننده چک اموالی داشته باشد، شاککی میتواند آن ها را توقیف نماید. در آخر نیز اگر صادرکننده مبلغ چک را به شاکی نپردازد قانون با فروش اموال توقیف شده طلب شاکی را خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید : گرفتن حکم جلب برای چک برگشتی

مدارک لازم برای شکایت از چک ‌برگشتی

برای طرح دعوا علیه صادر کننده چک‌ برگشتی، باید مراحل برگشت زدن چک را گذراند. برای گذراندن مراحل شکایت از چک برگشتی به مدارک زیر نیاز است:

  • فرم تکمیل شده دادخواست حقوقی
  • اصل و کپی از لاشه چک برگشتی
  • مدارک شناسایی دارنده چک
  • اصل و کپی از گواهی عدم پرداخت

 

حق الوکاله وکیل چک تهران

 

پیامدهای چک برگشتی

با تصویب قانون جدید برای کاهش صدور چک بلامحل یا برگشتی ممنوعیت های برای صادرکنندگان اینگونه چک ها در نظر گرفته شده که به شرح ذیل می باشند:

  1. گردش مالی فرد صادرکننده چک در کلیه حساب ها و کارت های بانیک تا سقف کسری مبلغ چک متوقف می شود.
  2. نمی توان اعتبار اسنادی ارزی یا ریالی افتتاح نمود.
  3. نمی توان حساب بانکی افتتاح کرد یا کارت بانکی جدید و حتی کارت هدیه گرفت.
  4. هیچگونه تسهیلات بانکی پرداخت نمی گردد همچنین هیچ ضمانتنامه ارزی یا ریالی صادر نمی شود.
  5. ممنوعیت در دریافت دسته چک صیادی جدید.
  6. عدم صدور دسته چک جدید برای صادرکننده چک بی محل

بیشتر بخوانید : حکم جلب چک حقوقی

دادخواست مطالبه وجه چک

دارنده چک به هنگام عدم وصول مبلغ مندرج در چک می تواند نسبت به تنظیم شکایت حقوقی یا کیفری علیه چک اقدام نماید. برای تنظیم این دادخواست باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و پیامکی مبنی بر وصول تقاضا از دادگاه دریافت شود.

علاوه بر راه حل بالا، برای مطالبه وجه چک می توان از راه های زیر نیز اقدام نمود:

  • شکایت کیفری علیه چک بی محل
  • درخواست صدور حکم اجراییه از احکام دادگستری
  • درخواست صدور حکم از طریق اداره اجرای ثبت

 

بهترین وکیل چک در تهران

علاوه بر قوانین عمومی لازم است که وکیل چک برگشتی بر آیین نامه نیز اشراف کامل داشته باشد، با این شرایط می توان لقب بهترین وکیل چک در تهران را برای فردی در نظر گرفت.

بهترین وکیل چک در تهران می تواند تحت پوشش قانون جدید چک تمامی حساب های بانکی صادرکننده چک را مسدود کرده و سپس اموال صادرکننده را نیز توقیف کند.

بررسی و پیگیری پرونده چک در اداره ثبت اسناد و دادگاه نیز توسط بهترین وکیل چک در تهران انجام می شود.

بیشتر بخوانید : حکم جلب چک برگشتی کیفری

هزینه وکیل چک برگشتی

حق الوکاله وکیل چک تهران یکی از مواردی است که به هنگام انتخاب وکیل چک باید به ان توجه داشت. در حالت کلی میزان حق الوکاله وکیل به میزان پیچیدگی و دشواری پرونده تعیین می شود و هرچه پرونده دشوارتر باشد طبیعی است که هزینه وکیل چک برگشتی نیز بیشتر باشد.

 

مشاوره رایگان چک برگشتی

برای ارتباط و مشورت با بتهرین وکیل چک تهران با شماره 09121574297 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره حضوری می توانید با تماس با شماره تلفن 02188501196  به دفتر وکالت دکتر رضا عبدالمحمد (وکیل پایه یک دادگستری) واقع در تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، پلاک 121، واحد 5 مراجعه نمایید.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 4 =