عجیب ترین مهریه های ثبت شده

عجیب ترین متن های مهریه برای مراسم بله برون

فهرست مطالب

یکی از حقوقی که ضمن عقد ازدواج به زن تعلق می گیرد، مهریه(مهریه چیست و چه تاریخچه ای دارد؟) است که باید با توافق طرفین تعیین شده و در سند ازدواج نیز درج گردد. زن به محض جاری شدن خطبه عقد مالک مهریه بوده و هر زمان که بخواهد می تواند آن را مطالبه نماید. مرد نیز در هر زمان با مطالبه مهریه توسط زن، ملزم به پرداخت آن می باشد. به طور معمول سکه و ملک به عنوان مهریه در نظر گرفته می شود، اما برخی افراد بر سر مهریه های عجیبی توافق می کنند. شاید بپرسید مهریه عجیب و غریب دیگر چیست؟ ما در این مقاله تعدادی از عجیب ترین مهریه های ثبت شده در ایران را برای شما آورده ایم.

گروه حقوقی دکتر رضا عبدالمحمد، آماده ارائه مشاوره در زمینه مهریه و طلاق و موضوعات مرتبط با وکالت مهریه به شما عزیزان می باشد.

 

بیشتر بخوانید : راه های فرار از دین مهریه و روش های جلوگیری

 

عجیب ترین مهریه های ثبت شده

 

عجیب ترین مهریه های ثبت شده!

گاهی زوجین مهریه هایی را در نظر می گیرند که از حد تصور شما نیز شگفت انگیز تر هستند. معمولا عموم مردم زمانی از این مهریه ها مطلع می شوند که عاقبت زندگی آن ها به دادگاه و طلاق می رسد. دلیل انتخاب مهریه های عجیب معمولا ترس از آینده، خلاقیت افراد یا حتی علاقه افراد به برخی موارد است. در این جا تعدادی از عجیب ترین مهریه ها را برای شما آورده ایم:

 

بیشتر بخوانید : شرایط و قوانین مهریه در ازدواج موقت چیست؟

 

بال مگس

یکی از عجیب ترین مهریه های ثبت شده در سال های اخیر بال مگس بوده که در سال 86 به اجرا گذاشته شده است. رسیدگی به این پرونده در شعبه 264 دادگاه خانواده انجام شد. به این صورت که زوجه ضمن مراجعه به دادگاه اظهار داشت که همسرش مرتکب فریب ایشان شده بطوریکه با وجود متاهل بودن با زوجه ازدواج کرده است. طبق گفته های زوجه، ایشان تنها در صورتی حاضر به طلاق از همسر خویش بود که مهریه یک کیلو بال مگس را تمام و کمال دریافت کند.

 

بیشتر بخوانید : چه تعداد سکه مهر کنیم؟

1987 عدد توپ ورزشی

 

مهریه 1987 عدد توپ ورزشی، سال 87 و در شعبه 268 دادگاه خانواده به اجرا گذاشته شد. این زن جوان که یکی از تنیس باز های موفق کشورمان بود، از آنجا که قصد داشت به همگان نشان دهد مادیات ارزشی برایش ندارد، مهریه خود را 1987 عدد توپ ورزشی تعیین کرد که البته موقع طلاق نیز آن را بخشید و به قول معروف مهریه را بخشید و جانش را برداشت و فرار کرد.

 

بیشتر بخوانید : وکیل متخصص برای گرفتن مهریه در طلاق غیابی

 

10 راس آهوی وحشی

یکی دیگر از عجیب ترین مهریه های ثبت شده، مهریه 10 آهوی وحشی بود. این مهریه به دلیل علاقه زیاد زن به طبیعت و حیوانات انتخاب شد. در آخر نیز همسر خود را مجبور کرد تا 10 آهوی وحشی را شکار کرده و به ایشان تحویل دهد.

 

بیشتر بخوانید : استعلام بانکی برای مهریه و راه های قانونی آن

 

سفر به کشور هایی از پنج قاره جهان

دیگر مهریه عجیب ثبت شده هزینه سفر به کشورهایی از 5 قاره در جهان بود. این کشور ها شامل هند، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، تانزانیا، استرالیا، چین، فرانسه، کانادا و برزیل بود که آقای داماد می بایست هزینه میلیاردی سفر به این کشور ها را به نرخ روز موسسات توریستی معتبر، به عروس پرداخت نماید.

 

عجیب ترین مهریه های ثبت شده

 

5000 مرجان دریایی

از آن جا که این زوج جوان در سفر به شمال با یکدیگر آشنا شده بودند و زندگی با یکدیگر را رویایی تصور می کردند، مهریه ای بالغ بر 5000 مرجان دریایی را تعیین کردند. اما در آخر به دلیل اینکه در دادگاه به این مهریه مالیاتی تعلق نمی گرفت، توسط زوجه قابل دریافت نبود.

 

بیشتر بخوانید : آیا مهریه زندان دارد؟ قوانین زندان مهریه

 

100 تابلوی نقاشی

زوج جوان دیگری بر سر 100 تابلوی نقاشی از منظره ها با یکدیگر توافق کرده بودند. به هنگام طلاق زوج متعهد شد که به مدت 100 ماه، هر ماه یک تابلوی نقاشی از منظره ها به همسر خویش تحویل دهد.

 

بیشتر بخوانید : چگونه مهریه را اجرا بگذاریم؟ قوانین و شرایط به اجرا گذاشتن مهریه

 

100 عدد لپ تاپ

زن جوانی از آن جا که علاقه زیادی به کامپیوتر داشت و کارش نیز مرتبط با آن بود، مهریه 100 عدد لپ تاپ را انتخاب نمود که در آخر نیز مهریه خود را به اجرا گذاشت و 100 عدد لپ تاپ را مطالبه نمود.

 

بیشتر بخوانید : بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست؟

 

1200 عدد نان بربری

زن جوان دیگری به دلیل بی مسئولیتی و معتاد بودن همسرش، مهریه خود را که 1200 عدد نان بربری بود از دادگاه مطالبه و دریافت نمود.

 

بیشتر بخوانید : نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز

 

حفظ دیوان حافظ

زوج جوان دیگری به دلیل علاقه زیادی که به ادبیات داشتند، برای نشان دادن علاقه خود به ادبیات و مهم نبودن مادیات در زندگی شان، مهریه را حفظ دیوان حافظ قرار دادند. اما از آن جا که این مهریه مالیات نداشت قابل دریافت نبود و در نهایت قرار شد مهریه ای که قابل پرداخت باشد را معین کنند.

سوالات متداول عجیب ترین متن های مهریه برای مراسم بله برون

انواع مهریه‌های جالب و زیبا چیست؟

انواع مهریه‌های جالب و زیبا شامل مهریه‌های غیر مادی، مهریه‌های معنوی، و مهریه‌های خلاقانه مانند حفظ یک سوره از قرآن، یا تعهد به انجام اعمال خیریه می‌باشد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در انواع مهریه و شرایط پرداخت آن ها مشاهده کنید.

بهترین مهریه برای عروس چیست؟

بهترین مهریه برای عروس باید متناسب با توانایی مالی زوج باشد و می‌تواند شامل مهریه‌های مادی مانند طلا و سکه، یا مهریه‌های غیر مادی و معنوی باشد. مشاوره با وکیل مهریه می‌تواند در انتخاب مهریه مناسب کمک کند. برای اطلاعات بیشتر، بهترین وکیل مهریه در سهروردی را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان مهریه‌های عجیب را ثبت کرد؟

برای ثبت مهریه‌های عجیب، باید توافق طرفین و امضای قرارداد در حضور شهود و دفترخانه رسمی انجام شود. این مهریه‌ها باید قانونی و قابل اجرا باشند. اطلاعات بیشتر در مورد مهریه‌های عجیب را می‌توانید در مهریه مهرالمتعه چیست؟ و 3 قانون که نمی دانید بیابید.

متن بخشش مهریه بدون بازگشت چگونه است؟

متن بخشش مهریه بدون بازگشت باید شامل اطلاعات کامل طرفین، مقدار مهریه، و اعلام رضایت به بخشش بدون بازگشت باشد. این متن باید در دفترخانه رسمی ثبت شود. برای نمونه متن، بخشش مهریه بدون بازگشت همراه با نمونه فرم را مشاهده کنید.

آیا مهریه‌ های خلاقانه و غیر مادی قانونی هستند؟

بله، مهریه‌های خلاقانه و غیر مادی قانونی هستند، به شرطی که طرفین بر آن توافق داشته باشند و در قرارداد ازدواج ثبت شوند.

سخنان بزرگان در مورد مهریه چه هستند؟

بسیاری از بزرگان و علما در مورد مهریه سخنان زیبایی دارند که به ارزش معنوی و اخلاقی مهریه اشاره می‌کنند. برای مثال، مهریه باید به گونه‌ای باشد که به ازدواج کمک کند و نه اینکه مانع آن شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سخنان، می‌توانید به مهریه چیست؟ و چه تاریخچه ای دارد؟ مراجعه کنید.

لیست مهریه عروس چگونه تنظیم می‌شود؟

لیست مهریه عروس باید شامل تمامی اقلام و موارد توافق شده بین طرفین باشد و به تأیید و امضای شهود و دفترخانه رسمی برسد. برای نمونه‌های لیست مهریه، از شخص محجور چگونه مهریه مطالبه کنیم؟ را مشاهده کنید.

آیا مالیات بر مهریه تعلق می‌گیرد؟

بله، در برخی موارد مالیات بر مهریه تعلق می‌گیرد. این مالیات بسته به قوانین مالیاتی کشور و میزان مهریه می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین مالیات بر مهریه، حق ثبت مهریه چیست همراه با آخرین قوانین 1402 را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان متن زیبا برای صورت مهریه نوشت؟

برای نوشتن متن زیبا برای صورت مهریه، می‌توانید از جملات الهام‌بخش و عاشقانه استفاده کنید و موارد مورد توافق را به صورت دقیق و کامل ذکر کنید.

چگونه مهریه را از ارث مطالبه کنیم؟

برای مطالبه مهریه از ارث، باید درخواست خود را به دادگاه ارائه دهید و مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. این فرآیند شامل بررسی‌های قانونی و صدور حکم دادگاه می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند، مطالبه مهریه از ارث را مطالعه کنید.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =