مزایای سریع ترین راه طلاق

کوتاه ترین و سریع ترین راه طلاق

فهرست مطالب

امروزه یکی از مسائل رایج در حوزه خانواده، طلاق می باشد. طلاق روش های متفاوتی دارد که هر کدام میزان سختی و چالش های خاص خود را دارند. حال شاید بپرسید سریع ترین راه طلاق چیست. علاوه بر انتخاب راه مناسب، رعایت اصول و مراحل اداری و قضایی طلاق نیز در تسریع روند امور موثر است. این ها مواردی هستن که در کاهش مدت زمان طلاق تأثیر مثبت دارند اما بطور کلی فرآیند طلاق نیز مانند سایر دعاوی حقوقی و کیفری پروسه زمانبری دارد و این مدت زمان توسط قانون گذار تعیین می شود.

 

سریع ترین راه طلاق در ایران

 

سریع ترین راه طلاق چیست؟

در حالت کلی پروسه طلاق از سمت قانون حمایت از خانواده به گونه ای برنامه ریزی شده که در طول این پروسه زوجین از طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه دهند. اما گاهی نیز مشکلات و چالش های زندگی مشترک طاقت فرسا و غیر قابل تحمل بوده به همین دلیل نیز زوجین از طلاق منصرف نشده و دنبال سریع ترین راه طلاق می باشند. برای عبور از چالش ها تنش های پروسه طلاق می توانید از وکیل طلاق کمک بگیرید.

 

 روش های طلاق

  • طلاق توافقی

یکی از سریع ترین راه های طلاق، طلاق توافقی است. برای طلاق توافقی زوجین باید ضمن مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و دریافت گواهی عدم امکان سازش، گواهی را به دادگاه خانواده ارائه و اقدام به طلاق کنند. در طلاق توافقی دیگر نیازی به تعیین داور برای زوجین و ارائه نظر به داوران نمی باشد.

  • حق طلاق

آسان ترین و سریع ترین راه طلاق، طلاق با استفاده از حق طلاق می باشد. حق طلاق این امکان را به زن می دهد که بدون هیچ اما، اگر و دردسری از همسر خود طلاق گیرد.

سریع ترین راه طلاق و حق طلاق!

همانطور که می دانید وکالتنامه مدرکی است که به موجب آن شخصی نماینده قانونی فردی دیگر در انجام اموری خواهد بود. با وجود وکالتنامه معتبر، امضای هر شخصی بجای موکل سندیت داشته و از اعتبار کافی برخوردار خواهد بود.

حق طلاق نیز نوعی وکالتنامه از طرف مرد به زن است که در آن مرد، همسر خود را وکیل و نماینده ثبت طلاق قرار می دهد. بنابراین زن بدون حضور مرد می تواند ضمن حضور در مراجع قضایی، طلاق خود را نیز ثبت کند. با داشتن این وکالت نامه قوانین و مراحل طلاق آسان تر شده و به سرعت می توان مراحل را طی نمود.

 

با وجود اینکه حق طلاق سریع ترین راه طلاق است اما شرایطی نیز دارد که به شرح ذیل می باشند:

  1. از آنجا که وکالتنامه یک عقد جایز است و موکل می تواند آن را باطل کند، پس مرد نیز هر زمان که بخواهد می تواند حق طلاق را از شما سلب کند.
  2. اگر در ابتدا حق طلاق با شرط و شروطی بیان گردد، این حق طلاق تنها زمانی اعتبار خواهد داشت که شرایط محرز گردد.
  3. ممکن است مرد ضمن اعطای حق طلاق به زن، شروطی نیز بگذارد.
  4. اگر حق طلاق شرطی نداشته باشد زن هر زمان که بخواهد می تواند با استفاده از ان طلاق بگیرد.

 

معایب سریع ترین راه طلاق

مزایای و معایب سریع ترین راه طلاق

برای دریافت حکم طلاق راه های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین فرد باید ابتدا تصمیم بگیرد راهی را انتخاب کند که سریعتر است یا راهی که طولانی تر است اما می تواند حقوق قانونی خود را نیز دریافت کند.

به همین منظور نیز ما مزایا و معایب روش حق طلاق را بیان می کنیم تا مخاطب بتواند با دید باز تصمیم بگیرد.

 

مزایای روش حق طلاق

  • دریافت حکم عدم سازش در سریع ترین زمان ممکن

در روش حق طلاق حداکثر 40 روز زمان برای صدور حکم طلاق لازم است. در صورت بهره گیری از وکیل طلاق این زمان کاهش خواهد یافت و این پروسه سریع تر طی می شود.

  • نیازی به حضور طرفین نخواهد بود

طلاق توافقی و طلاق با استفاده از حق طلاق دیگر نیازی به حضور زوجین جهت انجام امور طلاق ندارند و وکیل آن ها می تواند به تنهایی تمامی امور را انجام دهد.

  • آرامش خیال و دوری از تنش ها

معمولا طلاق پروسه ای خسته کننده و پر تنش دارد که آرامش را از افراد می گیرد. بنابراین داشتن آرامش روانی در پروسه طلاق از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. از آنجاکه دادگاه فضای پر تنشی دارد هر چه زودتر حکم طلاق صادر شود فشار روحی نیز زودتر از بین خواهد رفت.

  • نیازی به اثبات عدم امکان سازش نیست

در حالت کلی دادگاه باید عدم سازش زن و مرد را مشاهده کند تا حکم طلاق صادر شود، اما در صورت اصرار طرفین به عدم سازش، دادگاه حکم طلاق را سریعاً صادر خواهد کرد.

  • اطمینان به مدت زمان اندک طلاق با حق طلاق

قطعی ترین روش سریع طلاق، طلاق با استفاده از حق طلاق می باشد که این خود بزرگترین مزیت این روش است. در این روش در هر صورت حکم جدایی صادر می شود اما در طلاق یکطرفه این امر احتمالی بوده و در شرایطی ممکن است دادگاه حکم طلاق را صادر نکند.

 

معایب حق طلاق

تنها عیب حق طلاق این است که ممکن است زن برای دریافت وکالت طلاق با همسر خود توافق به بخشیدن مهریه یا حق حضانت به مرد کند بطوریکه مجبور به بخشیدن تمامی یا مقداری از حقوق قانونی و مهریه خود شود. این شرایط توسط مرد و با توافق طرفین تعیین می شوند و معمولا زن باید مقداری از حقوق خود را در ازای گرفتن حق طلاق ببخشد. اگر حق طلاق داشته باشید مهریه به شما تعلق می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر با وکیل مهریه تماس بگیرید.

 

کلام آخر

طلاق آخرین راه حل برای رهایی از مشکلات زندگی مشترک است. طرفین برای طلاق به دنبال راهی هستند که زودتر این پروسه پر تنش و استرس زا به پایان رسد، به همین دلیل نیز سریع ترین راه طلاق را بر می گزینند. با داشتن حق طلاق در کمترین زمان ممکن حکم طلاق صادر خواهد شد.

دکتر رضا عبدالمحمد
دکتر رضا عبدالمحمد

وکیل پایه یک دادگستری به شماره پروانه ٢٨٣٥٦
عضو اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری(IBA)

مقالات مرتبط

3 پاسخ
  1. اشراق گفت:

    من و شوهرم توافق کردیم که توافقی جدا بشیم. برای صادر شدن حکم طلاق تو دادگاه باید دفاعیه یا چیز دیگه ای تو دادگاه اثبات بشه؟

  2. جندقی گفت:

    ایا امکانش هست که دادگاه درخواست طلاق توافقی رو رد کنه؟

  3. عسل گفت:

    چطوری میتونم حق طلاق از شوهرم بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سیزده =